Italská firma se odvolala v dalším tendru na obnovu D1

Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu

Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu Zdroj: ctk

Italská stavební společnost Serenissima Costruzioni podala námitku proti vyřazení ze soutěže na modernizaci dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Firma už dříve protestovala proti výsledku soutěže na modernizaci D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem.

Jako vítěze tendru vybralo ředitelství silnic v obou případech jiné společnosti s vyššími nabídkami. V případě úseku Ostrovačice - Kývalka šlo o stavební společnost Skanska a u druhého tendru o sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem. Kvůli námitkám nemůže ŘSD s vítězi tendrů podepsat smlouvu.

„Serenissima Construzioni ve své nabídce nepředložila přílohu C soupisu prací stavby 'Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů', která je nedílnou součástí soupisu prací stavby,“ uvedlo ŘSD jako důvod vyloučení. Podle zástupců italské společnosti ale pravidla tendru umožňovala dodání této přílohy dodatečně a už dříve avizovali, že využijí proti svému vyřazení všech opravných prostředků.

Modernizace úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice - Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.