Jan Šindelář: Lodí na letiště
Vlakový jízdní řád v Praze a okolí od prosince zhoustne. Městská a příměstská železniční doprava se těší stále větší oblibě cestujících, na což reaguje magistrát i Středočeský kraj. Bohužel pražské tratě jsou na hranici svých kapacit a protáhnout přes město například nákladní vlak je téměř nemožné. Jak krátkozraká byla politika první poloviny devadesátých let, kdy se předpokládalo, že lidé postupně přestanou jezdit vlakem a přesednou do aut. Hlavně kvůli tomu dnes pražské tratě nestačí.
Podobně historické kořeny mají potíže s dopravou na letiště. K terminálům na Ruzyni se dá stále dostat pouze po silnici. Správa železniční dopravní cesty se přitom tento týden pochlubila průzkumem, podle kterého by těsná většina cestujících dávala přednost vlaku. Na druhém místě skončilo metro se šestnácti procenty. Zpráva z průzkumu se bohužel nezmiňuje o vodní dopravě. Zavedení lodní linky z centra se totiž jeví jako stejně pravděpodobné.