Miliardový tendr na drážní komunikaci nabral skluz

U zařízení sloužících k řízení železničního provozu – u moderních i letitých – je rozhodující jejich spolehlivost

U zařízení sloužících k řízení železničního provozu – u moderních i letitých – je rozhodující jejich spolehlivost Zdroj: Anna Vackova, E15

sin
Tendr na zajištění veškeré komunikace na české železnici, ve kterém jde o čtyřletý kontrakt za dvě miliardy korun, nabral zpoždění. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) odložila o tři týdny uzávěrku pro podání závazných přihlášek, nový termín je 18. prosinec. „Učinili jsme tak na žádost firem, které si vyžádaly více času,“ uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Správa železnic se přitom bude muset vypořádat s jedním problémem: aktuální smlouva se společností ČD-Telematika vyprší s koncem roku. Do té doby se ale nestihne ani vyhlásit vítěz, natož aby si složité systémy případně od Telematiky přebral. „Máme smluvně dojednané přechodné období, po které bude pokračovat součinnost s ČD-Telematikou,“ sdělil Ptačinský. Podle něj tak nehrozí, že by se dráha ocitla „bez spojení“.

O soutěž je přitom mezi firmami velký zájem, dokumentaci si jich vyzvedlo osm. Je to totiž poprvé, co má konkurence možnost vyřadit v soutěži Telematiku.Vítěz bude muset pro železnici zajistit provoz například datových, telefonních a rádiových sítí, ale také třeba požární signalizace, hodin a informačních tabulí na nádražích. Neveřejné drážní sítě mají přes dvacet tisíc uživatelů.