Na dráze hoří spor o olomouckou trať, Jančura jednal s Ťokem a Babišem

Souprava RegioJetu

Souprava RegioJetu Zdroj: ctk/ap

Na české železnici došlo k dalšímu vyhrocenému sporu mezi Českými drahami a soukromými dopravci. Jádrem hádek je rychlíkové spojení Brno–Břeclav–Olomouc, pro které chtělo ministerstvo dopravy uzavřít novou desetiletou smlouvu s Českými drahami. Na dotacích jde o zhruba miliardu korun. Záměr se nelíbí konkurenčním RegioJetu a Leo Expressu. Poukazují především na to, že k zadání má dojít bez soutěže.

„Stát tak přijde minimálně o významné úspory, které by získal přijetím nižší nabídky ve veřejné soutěži,“ uvedla mluvčí Leo Expressu Petra Valentová. Majitel RegioJetu Radim Jančura si dokonce vyžádal schůzku s ministry financí a dopravy Andrejem Babišem a Danem Ťokem.

Včera pak v tiskové zprávě prezentoval uzavřenou dohodu, podle které od prosince 2017 bude na trati jezdit vítěz řádného tendru. „Vítáme uzavření této dohody,“ uvedl Jančura.

Ministerstvo dopravy ale hovoří jinak. Podle mluvčího Tomáše Neřolda úřad tuto variantu prověří a pak se rozhodne.
Jde přitom hlavně o to, zda Češi nepřijdou o evropské dotace na vlaky. České dráhy totiž jako jediné připravily dotační projekt. Zároveň jakoukoli přechodnou smlouvu odmítají.