Kromě dětských nemocí zatím soupravy jezdí bez poruch, řekl na Dni železnice ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín. „V porovnání s ostatními novými vozidly, která České dráhy provozují, se v provozu velmi osvědčily,“ řekl Karšulín. Zatím jezdí dvě dvouvozové a jedna třívozová jednotka, všechny další budou třívozové. Dráhy za ně zaplatily Škodě Transportation 943 milionů korun.
Galerie: Jak vypadá RegioPanter
ČD počítají s tím, že od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, budou v plném provozu ve všední den jezdit jednotky do Blanska, případně Rájce-Jestřebí spojené, dál do Letovic a Březové nad Svitavou bude jezdit jedna.
Nové vlaky postupně nahradí staré jednotky řady 560, kterým je už přes 40 let. „Ty, které už jsou na hranici opotřebení, budeme pomalu vyřazovat. Ale budeme velice opatrní, abychom měli vozidla pro další elektrifikované tratě na Brněnsku,“ řekl Karšulín. V nejbližších letech se také počítá se stavbou vysokorychlostní trati do Přerova, a tedy obnovou regionální osobní dopravy.
Od prosince bude na jihomoravských tratích jezdit také Railjet, který spojí Prahu se Štýrským Hradcem a na jižní Moravě Brno s Břeclaví. ˇDráhy plánují také obnovu vozidel pro rychlíkovou dopravu a je velká šance, že se RegioPantery v rychlíkové verzi objeví na lince z Brna přes Břeclav do Olomouce,“ doplnil Karšulín.