Nákladové nádraží Žižkov definitivně opustily vlaky

Nádraží v posledních letech žilo zvoněním podvozků díky společnosti Rail Cargo Operator - CSKD, která část kolejiště využívala jako překladový terminál. Právě pro ni pracovalo ČD Cargo. Z vlaků na kamiony se zde překládaly kontejnery se zbožím z německých přístavů Bremerhaven a Hamburk.
Kvůli činnosti firmy Rail Cargo Operator ministerstvo dopravy po léta odkládalo účinnost dávno platného rozhodnutí o zrušení příjezdové koleje. Firma ale nyní přenesla své aktivity do přístavu v Mělníku. Oficiálně byl vlakový provoz za funkcionalistickou budovou ukončen už v roce 2002.

Nádraží s polorozpadlými vysokými rampami a železnými konstrukcemi už je jen stínem slavného areálu, který ve třicátých letech nestačil pokrývat poptávku po skladových prostorech. S výstavbou se začalo koncem dvacátých let 20. století, největší sláva přišla ve třicátých letech. Od šedesátých let důležitost nádraží postupně klesala, především po zprovoznění nového skladiště potravin ve Strašnicích v roce 1966. Ještě v devadesátých letech tady ale pracovaly desítky dělníků na překládce uhlí, kteří si po noční šichtě rádi dali ranní rum v protějším legendárním lokále Briketa.
Celý areál se má v budoucnu přeměnit na novou městskou čtvrť. Ojedinělá funkcionalistická budova by měla přežít. Za její zachování vedly dlouhá léta administrativní souboj občanská sdružení. Developerem je Sekyra Group.
| ČD Cargo vezlo americké obrněnce |
|---|
| Bez velkého humbuku si ČD Cargo připsalo ve druhé polovině prosince 2015 zajímavou přepravní zakázku. Pro americkou firmu Blane International Group zajistilo přepravu dvou kusů vojenské bojové techniky BMP - 1, u nás známých jako BVP (Bojové vozidlo pěchoty), do německého přístavu Bremerhaven. Obrněnci pokračovaly lodí do USA, konečným příjemcem byla letecká základna US Air Force v Eglinu na Floridě. Hodnotu zakázky cargo nezveřejnilo. |












