Odbory odmítly návrh Air France na ukončení stávky

SNPL navíc uvedl, že piloti budou stávkovat, dokud se spory nevyřeší. Protest začal 15. září a původně měl skončit již dnes. SNPL však stávku o víkendu prodloužil do 26. září. Jeho šéf Jean-Louis Barber již tehdy prohlásil, že protest by mohl trvat ještě déle.
Air France uvedla, že protest ji na provozní úrovni stojí až 20 milionů eur (zhruba 550 milionů korun) denně a má „katastrofické dopady na zákazníky, personál a finanční situaci společnosti“. Dřívější odhad ztrát přitom hovořil pouze o deseti až 15 milionech eur denně.
K rychlému řešení stávky, která by se mohla stát nejdéle trvající protestní akcí v aerolinkách, vyzvala i francouzská vláda. Společnost očekává, že dnes bude schopna vypravit zhruba 41 procent letů. Podle internetových stránek pražského letiště byly dnes zrušeny dva páry letů mezi Prahou a Paříží.
Francouze nahradí cizinci, obávají se odbory
Odbory Air France nesouhlasí s plánem rozšíření nízkonákladové dceřiné společnosti Transavia. Pod touto značkou chce Air France otevřít nové základny v Evropě, a zvýšit tak svůj podíl na trhu na úkor nízkonákladových aerolinek a konkurenčních společností z Blízkého východu. Odbory se obávají, že podnik má v úmyslu zaměřit se na expanzi v jiných evropských zemích, a přesunout tak pracovní místa z Francie do států, kde jsou nižší náklady na pracovní sílu.
Cestující čekají na zpožděné lety na letišti v Paříži
Analytici oslovení agenturou Reuters očekávají, že celá skupina Air France-KLM vykáže za celý rok zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) 2,28 miliardy eur. Zisk před zdaněním odhadují na 79 milionů eur. Společnost StarMine SmartEstimate ale odhaduje naopak ztrátu před zdaněním, a to až 19 milionů eur.
Transavia za šest měsíců letošního roku vykázala provozní ztrátu 64 milionů eur, o deset milionů více než loni. Počet cestujících meziročně stoupl o 6,9 procenta.