Úzké chodby jako na nádraží, bezpečnostní kontroly, za nimiž ihned následuje nástup do letadla a sezení pro jeho cestující, které více připomíná čekárnu u zubaře než vzdušný přístav. Množství cestujících ale odpovídá tomu, že je letiště Tegel jednou z hlavních cest do německé metropole. Výsledkem je přes nepopiratelnou atmosféru místa velká stísněnost. Letiště, které prvního cestujícího odbavilo v roce 1960, ale prakticky nelze rozšířit, protože jej ze všech stran obklopuje městská zástavba.
OBRAZEM: letiště Berlin Tegel
Že letiště čeká výrazné omezení provozu, je jasné už několik let, musí ale vydržet do doby, než bude dokončeno nové letiště na opačném konci Berlína. To si vyžádá investici ve výši až 50 milionů eur (1,26 miliardy korun), tvrdí zdroje agentury dpa. Je přitom jisté, že provozovatel bude muset zaplatit nejméně 30 milionů. Tegel mimo jiné čeká výstavba nových toalet a parkovacích míst, systém klimatizace a vytápění projde renovací.
Letecké společnosti navíc žádají rekonstrukci terminálu C, který vznikl v roce 2007 jako dočasné řešení, jehož kapacit využívají převážně aerolinky Air Berlin. Rekonstrukce by stála právě dalších 20 milionů eur navíc.
Stavbu nového letiště provázejí potíže s protipožárním systémem, kvůli kterému neprošlo kolaudací. Mnohamiliardový projekt v Schönefeldu na jihovýchodě Berlína byl již několikrát zpožděn, nyní se jako o nejbližším možném termínu otevření hovoří o podzimu 2014. Opozice v hlavním městě nazvala výstavbu letiště blamáží poškozující pověst Německa a v lednu se dokonce pokusila o odvolání dlouhodobého primátora Klause Wowereita, který stavbu letiště podporuje.