„Ostatní kabinové lodě, které do Prahy jezdí, jsou vesměs o deset metrů kratší,“ řekl E15.cz zástupce ředitele Ředitelství vodních cest Jan Bukovský. Labi a Vltavě je přizpůsoben i ponor, loď je poháněna zadními kolesy, což ji pomáhá proplout kritický úsek na česko-německé hranici.
Právě kvůli podobným lodím chce ŘVC během několika let zvednout na Vltavě pod Prahou několik mostů, aby pod nimi mohly plout až sedmimetrové lodě. Nyní je průjezdná výška 4,5 metru. Elbe Princesse proto dorazila do Prahy takříkajíc s odřenýma ušima.
„Do poslední chvíle nebylo jasné, zda projede. Řadu prvků na palubě bylo třeba odmontovat,“ dodal Bukovský. Obří loď má letos v plánu celkem 13 cest do Prahy, cesta z Berlína trvá devět dní a stojí od 1700 eur.
Do Prahy zajíždí devět hotelových lodí, pro letošek by se v metropoli měly ukázat 47krát. Plány ale může narušit počasí, jako tomu bylo loni. Kvůli nebývalému suchu museli provozovatelé lodí nejednou výlety do Prahy zrušit. Elbe Princesse bude kotvit na nábřeží Edvarda Beneše.