Pražská MHD zvládla ostrý start po proměně bez komplikací | E15.cz

Pražská MHD zvládla ostrý start po proměně bez komplikací

Štěpán Bruner

Štěpán Bruner, ČTK

Pražská MHD, která se o víkendu výrazně změnila, zvládla svůj první všední den bez koplikací. Na některých místech sice lidé musí více přestupovat, podle informátorů Dopravního podniku na pražských zastávkách si ale na novou podobu pražské veřejné dopravy příliš nestěžují.

Informační stánek na tramvajové zastávce Želivského je v obležení. Lidé se ptají hlavně na tramvajovou linku 11, která nově končí na obratišti Olšanské hřbitovy. „Jsou zklamaní, vždyť ta linka jezdila do Strašnic 104 let,“ shrnuje nejčastější výtky cestujících muž za pultem, který se představil jako Martin. „Posílám je na pětku, ale to je o přestup navíc,“ dodává.

Stranou jejich pozornosti zatím zůstává tramvajová linka 19, která je stejně jako 15 a 21 zrušená. Ještě 15 totiž bude po její původní trase jezdit odkloněná čtyřka „a pak už tu nebudeme,“ krčí rameny Martin. Odmítá ale, že by cestující na změny v pražské hromadné dopravě reagovali agresivně, jak se před víkendem obávali někteří zaměstnanci Dopravního podniku. Jsou prý spíše odevzdaní.

Zmateněji než cestující tak působí řidiči autobusů, kteří diskutují o změně tras svých linek a vzájemně se ujišťují, kudy budou v příštích dnech jezdit. Dojde i na konstatovaní, že „za bolševika“ měli delší přestávky na konečných zastávkách a že nezbývá než „to nějak doklepat“ do důchodu.

Nespokojení jsou i řidiči na Milíčově, jedné z osmi nových pražských zastávek. Nová konečná linky číslo 232 dnes zela prázdnotou. „Zatím jsem tu byl jen dvakrát a svezl čtyři lidi,“ říká jeden z autobusáků, který si ale myslí, že cestující časem přibudou. Spíše než prvotní nezájem pasažérů řeší prozaičtější problém – na nové konečné uprostřed rozestavěného sídliště chybí toalety. „Na druhou konečnou většinou přijíždím zpožděný, takže tam na to není čas,“ dodává.

Na Jižním městě lidé tápali o poznání více než v centru. Až během dopoledne totiž zaměstnanci Dopravního podniku rozmístili informační cedule, které cestujícím radily, jak se dostat do svých cílových zastávek. Rádce ve žluté vestě DPP se objevil ještě později a hled se stal středem pozornosti zmatených cestujících.

Větší problémy přesto během dneška nenastaly. „Pravidelnost byla v normě jako v jiných pracovních dnech, zaznamenali jsme jen mírná provozní zpoždění,“ řekl mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal, který situaci od rána sledoval přímo v terénu. Podle něj zpoždění u některých spojů činila maximálně tři až pět minut.

Problémy podle dopravního podniku nebyly ani v sobotu, kdy změny MHD začaly platit. Dopravní podnik ale zaznamenal větší zájem o poskytování informací souvisejících se změnou řádu. Na informační linku podniku volá denně asi 400 až 500 lidí, což je asi o třetinu více než v jiné dny, sdělila Aneta Řehková z tiskového oddělení podniku.

Změna zavedla 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které mají ve špičce interval maximálně šest až osm minut. K metrobusům cestující svážejí běžné a minibusové linky. Nově jezdí také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplňují čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky jedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.

Tam, kde autobusy jezdí zároveň s tramvajemi a metrem, jsou omezeny a lidé musí více přestupovat.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.