Přes internet se už kupuje třetina ojetin. Doba klíčů až do domu se blíží

Autobazar - ilustrační foto

Autobazar - ilustrační foto Zdroj: Siebert Martin/Euro

„Lidé si dávno zvykli kupovat přes internet ledničky, letenky nebo dovolené. Tento model se nyní přesouvá i do nákupu ojetého vozu,“ konstatuje ředitel marketingu Auto ESA Filip Kučera. Není podle jeho slov daleko doba, kdy zákazník vůz přes internet nejen objedná, ale i zaplatí a nechá si jej dovézt domů.

Počet prodaných vozidel v Auto Esa zůstal v říjnu 2014 na úrovni rekordních zářijových prodejů. Konkrétně autobazar prodal 979 vozidel, což je pouze o dva vozy méně než v září.

Výrazně se však zvyšuje počet návštěv webových stránek a také počet vozidel, která byla prodána právě prostřednictvím webu, respektive prodejního formuláře na webových stránkách.

Příští rok přes web dvě pětiny

V říjnu to představovalo 833 961 návštěv webových stránek společnosti, tedy 26 901 návštěv denně. Zobrazeno bylo více než 3,5 milionu stránek, meziměsíčně o tři procenta více. Přímo přes webové formuláře bylo prodáno 283 vozidel, tedy 29 procent celkových prodejů.

Auto Esa očekává, že v roce 2015 může prodej ojetých vozidel přes jejich webové stránky dosáhnout až 40procentní podíl z celkových prodejů.

A kdy dostane zákazník ojetinu vybranou přes internet přímo až do domu? „Je to jen otázka času a samozřejmě i důvěry. Jakmile budou v Česku existovat takové legislativní podmínky a nástroje k prověřování ojetých vozidel jako například v USA, nebude takovému způsobu prodeje ojetých vozů nic bránit,“ míní Kučera.