Šéf DPP: Výkup pozemků je Achillovou patou stavby metra D

Metro - Praha, ilustrační foto

Metro - Praha, ilustrační foto Zdroj: Martin Pinkas, Euro

Výkup více než 800 pozemků je „jednou z Achillových pat“ stavby metra D do Písnice. „Je to velmi obtížný proces, pořád jsme na začátku, jde to pomalu a složitě,“ říká v rozhovoru ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Kvůli výkupům se ale prý termín výstavby nezdrží. Všechny potřebné pozemky by měl podnik získat do září příštího roku, dodal.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Náklady na stavbu z náměstí Míru do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let. Praha zvažuje na lince zavedení automatického metra bez řidiče.

To Ďuriš potvrdil. „Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz, je to směr, kterým chceme stavbu vést,“ uvedl. „Půjde o mírné zdražení v rámci stavební části, ale o dlouhodobě levnější a bezpečnější provoz,“ doplnil.

Rozhodnutí bude na radě města, která ovšem už dřív přijala usnesení, že v metru D budou jezdit běžné soupravy s řidičem.

Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

Jaroslav Ďuriš: Do stavby metra D chceme zapojit i soukromníky