Šéf Dopravního podniku Bratislava Lubomír Belfi označil nákup trolejbusů za historický krok, který by se nepodařil bez aktivní pomoci slovenského ministerstva dopravy a jím řízeným dotačním programem Doprava.
„Upřímně se těším z toho, že jsme mohli uplatnit opci na dalších 40 vozidel, čímž dosáhneme, že dojde ke kompletní obnově vozového parku trolejbusů v hlavním městě,“ dodal Belfi.
Bratislava v rámci aktuálně uplatněné opce získá 20 velkokapacitních vozů Škoda 31 Tr a 20 dvanáctimetrových vozů Škoda 30 Tr. „Těchto 40 opčních trolejbusů dodáme v příštím roce, plynule navážeme na dodávku 80 trolejbusů,“ doplnil obchodní manažer Škody Electric Petr Kasenčák. Všech 80 trolejbusů z původní objednávky firma dodá do dubna příštího roku.
Jízda bez trolejí
Zajímavostí je, že část trolejbusů pro Bratislavu bude moci jezdit i na místech, kde chybí troleje. Škoda Electric je totiž vyrobí s pomocným diesel-agregátem. „Cestující navíc ocení například výkonnou klimatizaci nebo bezbariérový přístup,“ dodal Kasenčák.
Plzeňský podnik dodává trolejbusy nejen do Bratislavy, ale i pro další slovenská města. Konkrétně do Prešova, Banské Bystrice a do Žiliny. Škodovácké stroje jezdí také ve třinácti městech České republiky včetně Ostravy, Plzně nebo Hradce Králové.
Plzeňské trolejbusy mají Španělé i Bulhaři
Během posledních několika měsíců uzavřela Škoda Electric také kontrakt na kompletní montáž a dodávku elektrovýzbrojí pro 49 trolejbusů do italského města Bologna a na šest moderních dvanácti-metrových nízkopodlažních vozidel pro španělské turistické letovisko Castellon. Nejmodernější trolejbusy z Plzně vyjely i do provozu v několika bulharských městech, například Sofii a Plevenu.