Škoda Electric dodá do Bratislavy dalších 40 trolejbusů. Za půl miliardy

Trolejbusy Škody Electric pro Bratislavu

Trolejbusy Škody Electric pro Bratislavu Zdroj: Skoda Electric

Do Bratislavy zamíří dalších 40 trolejbusů z plzeňské Škody Electric za víc než půl miliardy korun s využitím evropských dotací. Tato zakázka navazuje na loňský kontrakt na osm desítek vozidel. Celkem tak flotila nových škodováckých trolejbusů pro Bratislavu bude čítat 120 vozů za 1,6 miliardy korun. Slovenská metropole si kompletně obnoví svůj trolejbusový park.

Šéf Dopravního podniku Bratislava Lubomír Belfi označil nákup trolejbusů za historický krok, který by se nepodařil bez aktivní pomoci slovenského ministerstva dopravy a jím řízeným dotačním programem Doprava.

„Upřímně se těším z toho, že jsme mohli uplatnit opci na dalších 40 vozidel, čímž dosáhneme, že dojde ke kompletní obnově vozového parku trolejbusů v hlavním městě,“ dodal Belfi.

Bratislava v rámci aktuálně uplatněné opce získá 20 velkokapacitních vozů Škoda 31 Tr a 20 dvanáctimetrových vozů Škoda 30 Tr. „Těchto 40 opčních trolejbusů dodáme v příštím roce, plynule navážeme na dodávku 80 trolejbusů,“ doplnil obchodní manažer Škody Electric Petr Kasenčák. Všech 80 trolejbusů z původní objednávky firma dodá do dubna příštího roku.

Jízda bez trolejí

Zajímavostí je, že část trolejbusů pro Bratislavu bude moci jezdit i na místech, kde chybí troleje. Škoda Electric je totiž vyrobí s pomocným diesel-agregátem. „Cestující navíc ocení například výkonnou klimatizaci nebo bezbariérový přístup,“ dodal Kasenčák.

Plzeňský podnik dodává trolejbusy nejen do Bratislavy, ale i pro další slovenská města. Konkrétně do Prešova, Banské Bystrice a do Žiliny. Škodovácké stroje jezdí také ve třinácti městech České republiky včetně Ostravy, Plzně nebo Hradce Králové.

Plzeňské trolejbusy mají Španělé i Bulhaři

Během posledních několika měsíců uzavřela Škoda Electric také kontrakt na kompletní montáž a dodávku elektrovýzbrojí pro 49 trolejbusů do italského města Bologna a na šest moderních dvanácti-metrových nízkopodlažních vozidel pro španělské turistické letovisko Castellon. Nejmodernější trolejbusy z Plzně vyjely i do provozu v několika bulharských městech, například Sofii a Plevenu.