Škodě Auto hrozí, že bude muset omezit výrobu enyaqů. Volkswagen nemá dost elektromotorů

Výroba modelu Škoda Enyaq

Výroba modelu Škoda Enyaq Zdroj: Škoda Auto

Závod koncernu Volkswagen v německém Kasselu čelí potížím s dodavatelskými řetězci, omezuje proto výrobu elektromotorů, informoval web Automobilwoche. Důsledky pocítí i dceřiná automobilka koncernu – tuzemská Škoda Auto, potvrdilo tiskové oddělení Škody pro e15.

„Výrobu modelů Škoda Enyaq a Enyaq Coupé ovlivní výpadek produkce v závodě Volkswagen Group Components v Kasselu,“ říká mluvčí Škody Ivana Povolná. „V současné chvíli závod v Kasselu vyrábí elektrické pohony pro MEB platformy v omezeném rozsahu. Koncern Volkswagen usilovně pracuje na zvýšení výroby v souladu s poptávkou ve všech dotčených závodech. V průběhu listopadu a prosince lze očekávat, že omezená výroba elektrických pohonů ovlivní výrobu vozů v Mladé Boleslavi,“ dodává.

Zatím probíhá výroba vlajkových elektromobilů Škody standardním způsobem. Od kdy a v jaké míře bude muset automobilka omezit produkci, zatím není jasné. Enyaqy nicméně zhotovuje paralelně na jedné výrobní lince spolu se spalovacími vozy Octavia, kterými může případný částečný výpadek enyaqů dočasně nahradit.

„Naše týmy usilovně pracují na snížení případných dopadů na minimum a dodání co největšího počtu vozidel našim zákazníkům. Operativně se nyní soustředíme na navýšení denní výrobní kapacity modelu Octavia, jehož výroba není výpadkem zasažena,“ dodává Povolná s tím, že o veškerých krocích bude automobilka jednat s odbory KOVO.

Dopady potíží s dodavatelskými řetězci pociťuje také závod Volkswagenu v německém Cvikově. Kvůli nedostatku elektromotorů se zde ode dneška na tři týdny odstavuje výroba elektrických modelů ID.4, ID.5 a Audi Q4 e-tron, informoval Automobilwoche.

Uvádí také, že k odstávce výroby těchto elektromobilů dochází proto, že omezené množství elektromotorů Volkswagen raději využije pro výrobu elektrického ID.7 v závodě v Emdenu. Naopak výroba modelu ID.3 a Cupra Born nemá být zasažena.

Škoda koncem října informovala, že za tři čtvrtletí tohoto roku dodala zákazníkům po celém světě přes 642 tisíc vozů, meziročně o osmnáct procent více. Poptávka po vozech rodiny Enyaq se oproti loňsku zvýšila téměř o polovinu, bližší čísla ale Škoda neuvedla. Pouze v Česku bylo od ledna do konce října registrováno 1242 elektromobilů Škody, nejvíce napříč značkami. S odstupem pouhých dvou vozů byla druhá Tesla.