Stanjura: Termín do konce června pro dálnici D3 do Veselí platí

dálnice D3

dálnice D3 Zdroj: realit.cz

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS) věří, že se pětadvacetikilometrový úsek D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí podaří zprovoznit v řádném termínu do konce června. Stavba rozdělená do dvou úseků Tábor - Soběslav a Soběslav - Veselí nad Lužnicí přijde podle Ředitelství silnic a dálnic na 10,5 miliardy korun bez DPH.

Na dotaz novinářů, zda ho neděsí objem prací, který zbývá, Stanjura řekl, že je optimistou a že se termín dá stihnout. „Já jsem z Moravskoslezského kraje a viděl jsem, jak se přibližovala D1 k Ostravě, takže mě to vůbec neděsí. My jsme tam měli zprovozněné úseky v horším stavu,“ podotkl.

Dálnice by měla být otevřena 28. června, celý čtyřicetikilometrový úsek kolem Tábora do konce roku. Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold řekl, že auta do 3,5 tuny budou moci v úseku do Veselí jezdit do konce roku bez dálniční známky.

Stavba rozdělená do dvou úseků byla zahájena na jaře 2009. Součástí je třeba 277 stavebních objektů, mimo jiné deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru. Ke konci loňského roku sdružení firem prostavělo přibližně 85 procent peněz na tento úsek.

Dálnice D3Dálnice D3 | RSD

Plánovaná výstavba D3 ve středních Čechách ještě nezačala

Po urychlení dostavby dálnice D3 a na ni navazující rychlostní komunikace R4 k rakouským hranicím volají jihočeští politici mnoho let. Hejtman Jiří Zimola (ČSSD) nedávno podmiňoval vstřícnost k dostavbě dvou temelínských bloků právě dokončením D3. První úsek D3 severně od Tábora (Chotoviny-Čekanice) byl otevřen v říjnu 2004. Stavba byla zahájena v únoru 2002. Nyní D3 na jihu Čech měří 33,785 kilometru. Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přes 171 kilometrů.

Kromě jihočeské části D3 je v plánu i výstavba této dálnice ve středních Čechách, s pracemi se ale ještě nezačalo. Podle Stanjury je nyní vše ve fázi příprav. Připomněl, že bylo dokončeno posouzení vlivu stavby na životní prostředí, které se nyní vyhodnocuje. „Myslím, že některým doporučením z šetření EIA vyhovíme a že se to trasování mírně upraví. Ale bude to v rámci stávající územně plánovací dokumentace, takže to nevybočí z koridoru a ochranných pásem,“ uvedl. Kdy se začne stavět, ministr nechtěl odhadovat.