Jádro sporu spočívá v tom, že stát při rekonstrukci nejstarší části dálnice nepočítá se zachováním sjezdu k motocentru. S tím ale nesouhlasí majitelé Petr a Pavel Bratránkovi, kterým se podařilo i díky soudům zablokovat platnost stavebního povolení. Část dálnice tak slouží jen v polovičním profilu a její dokončení je v nedohlednu. Hotovo přitom mělo být už v září.
Podnikatelé mimo jiné tvrdí, že jejich stavba byla zkolaudována jako trvalá, tudíž i příjezdová cesta k ní musí být zachována. Ministerstvo svaluje vinu na táborský stavební úřad, jenž prý neměl prodejnu schválit natrvalo. Dočasné povolení měla sousední čerpací stanice, která před nedávnem zmizela.
Odborníci z ŘSD navíc oponují, že normy požadovaný sjezd z dálnice nepovolují. „Od roku 2004 nás jenom šikanují a likvidují, nikdo s námi přitom nikdy nejednal,“ řekl deníku E15 Pavel Bratránek. Se svým bratrem přitom tahá za delší konec provazu, neboť má za sebou vítězství u krajského i nejvyššího správního soudu. „Jsem ochotný se o čemkoli bavit, vždycky jsme ale preferovali zachování provozovny i sjezdu,“ dodal Bratránek.
Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák nedávno naznačil, že by se sjezd odhadem za šedesát milionů dal přece jen postavit. Projektanti to však považují za nemožné. Odkup prodejny a náhrada zmařené podnikatelské příležitosti stát pravděpodobně vyjde levněji.