Stavaři v pondělí obnoví opravy dálnice D1. Omezení budou celé jaro

Oprava dálnice D1

Oprava dálnice D1 Zdroj: ctk

Mapa dálnice D1
Současný stav dálnice
Současný stav dálnice
Dálnice se má během rekonstrukce rozšířit na 28 metrů
Plánovaný průběh rekonstrukce
15
Fotogalerie
Práce na rozšíření opravovaného úseku dálnice D1 v úseku Velká Bíteš - Lhotka, které se nestihly udělat na podzim, začnou v pondělí a měly by pokračovat celý březen. Uvedl to vedoucí projektu Jiří Krátký ze společnosti OHL SŽ. Pokládání nového povrchu by mělo přijít na řadu nejdříve v dubnu.

„Povolení na rozmístění dopravního omezení máme od pondělní desáté hodiny. V té době tam najedou vozíky se šipkou a omezí částečně provoz v pomalém pruhu ve směru na Prahu. Práce zahájíme okamžitě poté,“ řekl Krátký.

Silničáři podle něj v úseku mezi dálničními kilometry 155,7 až 154,1 demontují svodidla, začnou odtěžovat zásyp a pokračovat v rozšíření vozovky. Přípravné práce zahájili silničáři už v pátek zprovozněním kamer a takzvaného infovozíku. Během března by měly práce pokračovat také v úseku D1 mezi Šternovem a Psáři.

Jak se rekonstruova dálnice D1

„Přestože počasí letos nahrává dřívějšímu zahájení prací, zhotovitelé musí až do konce března zajistit možnost průjezdu vozidel zimní údržby,“ uvedl už dříve mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Na všech čtyřech úsecích, které se opravují od loňského roku, tak musí být po celý březen zajištěný průjezd ve dvou pruzích v obou směrech, aby bylo možné odklidit případný sníh.

Nestabilní podloží

Od dubna plánuje ministerstvo dopravy provoz v rekonstruovaných úsecích převést do jedné poloviny dálnice. Ve druhém jízdním pásu bude vybourán povrch a začnou práce na položení nové vozovky. Kvůli dřívějšímu provizornímu rozšíření dálnice bude i v této fázi prací provoz veden ve dvou pruzích v obou směrech.

Pokládka povrchu ale pravděpodobně nezačne na všech úsecích současně. Největší skluz proti harmonogramu v řádu stovek pracovních dní eviduje Ředitelství silnic a dálnic na stavbě Lhotka - Velká Bíteš. Kvůli problémům s nestabilním podložím loni stavební společnost stavbu několikrát přerušila a požadovala více peněz na pokrytí neočekávaných víceprací. Toho nakonec dosáhla v říjnu, kdy jí ředitelství silnic rozpočet navýšilo o deset milionů korun.

Trasa dálnice D1Mapa dálnice D1Mapa dálnice D1 | RSD