Šumavskou lokálku čeká modernizace za dvě miliardy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila modernizaci šumavské trati z Českých Budějovic do Volar. Plánovaná investice činí dvě miliardy korun, což je v podmínkách české regionální železnice nebývale vysoká suma.

Zhruba 1,2 miliardy přispějí evropské fondy.„Technicky se trať po dokončení stane nejmodernější regionální dráhou v České republice,“ uvedl generální ředitel společnosti AŽD Praha Zdeněk Chrdle. Právě jeho firma je zhotovitelem stavby.

Téměř sto kilometrů dlouhá trať, která vede i přes národní park a boletický vojenský prostor, se dočká částečné rekonstrukce železničního svršku a spodku, modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, nových nástupišť a především zvýšení rychlosti.

Zatímco dnes se tu jezdí rychlostí 50 až 70 kilometrů v hodině s lokálními omezeními až na 20 kilometrů v hodině, po revitalizaci rychlost stoupne na 75 kilometrů za hodinu. V úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou budou vlaky dokonce jezdit až devadesátikilometrovou rychlostí. Jízdná doba se zkrátí o 26 minut.

Poslední investice byla před 50 lety

„Revitalizace této trati přichází v pravý čas, vždyť naposledy se do ní výrazně investovalo před 50 lety,“ doplnil šéf SŽDC Pavel Surý. Trať modernizací ale zároveň přijde o část svého kouzla starých časů. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Vybrané výhybky ve stanicích budou doplněny o elektrický ohřev. Vše bude dálkově řízeno. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2016.

Malebná trať České Budějovice – Český Krumlov – Černá v Pošumaví – Černý Kříž – Volary je jednou ze šumavských lokálek, pro které Jihočeský kraj hledá dopravce v otevřeném tendru.

Jan Šatava: Moderní vozidla jsou pro lokálky drahá