Výkon, cena i komfort. Tak se bojuje na autosalonu ve Frankfurtu | E15.cz

Výkon, cena i komfort. Tak se bojuje na autosalonu ve Frankfurtu

ČTK, try

Automobilky na 65. autosalonu ve Franfurktu vytahují další esa. Volkswagen předvedl elektrickou verzi svého nejmenšího modelu up!. Dojezd 160 kilometrů na jedno nabití a výkon 82 koní by mohla mít i sesterská Škoda Citigo, která se spolu s up! vyrábí v Bratislavě. Elektromobil up! měl včera premiéru na frankfurtském autosalonu. Škoda se sériovým elektromobilem počítá nejdřív v příštím roce.

Elektromotor dokáže e-up! rozpohybovat až na 130 km/h. Na dobití 80 procent kapacity baterií stačí 30 minut. Volkswagen také představil užitkovou verzi elektromobilu pod označením e-load up!, která je určena pro městský provoz. Nákladní prostor se u této verze zvětšil na 951 až 1400 litrů a v elektrickém provedení VW ukázal i nový Golf.

Automobilka ve Frankfurtu prezentovala i studii kompaktního velkoprostorového MPV na bázi modelu Golf pod označením Sportsvan, která by měla v polovině příštího roku doplnit modelovou řadu golfu.

Volkswagen eko, 65. autosalon Frankfurt nad MohanemVolkswagen eko, 65. autosalon Frankfurt nad MohanemAutor: ctk

Vůz nabídne variabilní interiér s posuvnými zadními sedadly a zavazadlovým prostorem o objemu až 1500 litrů. Nebudou chybět asistenční systémy, poprvé u Golfu se například objevil asistent pro sledování slepého úhlu včetně funkce bezpečného vyjetí z parkovacího místa.

Další novinkou je nejvýkonnější verze Golfu pod označením R. Disponuje výkonem 300 koní a z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,9 vteřiny.

Nové kombi od Hondy má větší kufr než Octavia

Ne všechny zprávy jsou pro Volkswagen a sesterskou škodu pozitivní. Škoda Octavia Combi už totiž nemá největší zavazadlový prostor ve své třídě. Z pomyslného trůnu ji sesadila Honda Civic Tourer, kterou japonská automobilka poprvé představila na frankfurtském autosalonu. Její nový vůz přijde na trh na začátku příštího roku.

Nový Civic v provedení kombi disponuje základním objemem zavazadelníku 624 litrů, což je o 14 litrů více, než u Octavie. Po sklopení zadních sedadel se prostor pro náklad zvětší na 1668 litrů.

K velkému kufru vozu pomohlo snížení dna díky přesunutí palivové nádrže ze zadní části pod přední sedadla i prodloužení zádi automobilu. Zájemci o auto budou mít na výběr ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů o výkonu 100 až 150 koní. Civic byl vyvinutý v Evropě a vyrábět se bude ve Velké Británii.

Honda na autosalonu také oznámila, že v roce 2015 přijde se sportovní verzí Civic R. Ta má disponovat výkonem 280 koní a automobilka s ním chce pokořit traťový rekord německého okruhu Nürnburgring pro vozy s poháněnou přední nápravou.

Nejsilnější osmiválec má Ferrari

Milovník rychlosti a síly určitě potěšila italská automobilka Ferrari. Přišla s ostřejší verzí svého kupé 458 Italia pod označením Speciale. Se zvýšeným výkonem z 570 na 605 koní má nejsilnější nepřeplňovaný osmiválec na světě. Model s cenou 238 tisíc eur, tedy asi 6,1 milionu korun, si včera na autosalonu odbyl premiéru.

Ferrari 458 Speciale by mělo nahradit závodní verzi modelu 430 Scuderia. Spolu se zvýšeným výkonem se takzvaná suchá hmotnost vozu snížila o 90 kg na 1290 Kg. Maximální rychlost vozu je přes 325 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí přesně za tři vteřiny. Automobilka uvádí kombinovanou spotřebu 11,8 litru na 100 km.

Ferrari  458 Speciale, 65. autosalon Frankfurt nad MohanemFerrari 458 Speciale, 65. autosalon Frankfurt nad MohanemAutor: ctk

O přenos hnací síly se stará automatická dvouspojková sedmistupňová převodovka, extrémní jízdu má vylepšit systém SSC (Side Slip angle Control), který upravuje na základě parametrů z podvozku přenos točivého momentu na zadní kola při jízdě smykem a brání přetočení vozu. Změn proti 458 Italii doznala i karoserie, která má jiné klapky nebo zadní difusor.

Ferrari letos plánuje prodat 7000 aut proti loňským 7400 vozům. Chce tak udržet vysokou poptávku po svých vozech. Podobný prodej plánuje i v příštím roce.

Duster si podrží cenu

Jiné automobilky sází na efekt ceny. Modernizovaný model vozu Duster od rumunské automobilky Dacia bude stát stejně, jako jeho předchůdce. Cena tohoto auta v Německu začíná na 10 490 eurech, tedy asi 270 tisíc korunách.

Vyplývá to z informací, které firma na autosalonu sdělila. Pro český trh se bude cena zřejmě trochu lišit, předchozí model se od září vyprodává za 249 900 korun.

Dacia DusterDacia DusterAutor: Autorevue.cz

Omlazený Duster dostal vedle pozměněného vzhledu i nový motor. K benzinové verzi 1,6 a k dieselové 1,5 litru přibyl ještě přeplňovaný zážehový agregát 1,2 litru spolu s šestistupňovou převodovkou. Nový motor slibuje spotřebu šest litrů benzínu na 100 kilometrů.

Nejlevnější terénní SUV na trhu se prodává tři roky. Za tu dobu si Duster pořídilo přes 400 tisíc zákazníků. Ve Francii, tedy domovském trhu mateřského Renaultu, se Duster zařadil mezi deset nejprodávanějších modelů. V Česku si jej letos do srpna pořídilo přes tisíc zákazníků a patří mu šestá příčka ve třídě terénních aut.

Autor: ČTK, try
 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!