Železničáři chtějí za 698 milionů opravit vedlejší trať z Prahy do Berouna

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) chce v polovině příštího roku zahájit opravu vedlejší železniční trati mezi Prahou a Berounem, která vede přes Rudnou, aby mohla začít s modernizací hlavního koridoru mezi Prahou a Plzní. Na budoucí objízdné trase se bude měnit například technologie zabezpečení. Náklady se odhadují na 698 milionů korun, práce by měly skončit nejpozději v polovině roku 2014. Uvedl to mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Proces zjišťování vlivu stavby na životní prostředí byl již ukončen, SŽDC však ještě zpracovává přípravnou dokumentaci a musí vyjednávat se stavebním úřadem. „Pokud vše dobře dopadne, nemuselo by být nutné územní řízení, což by výrazně napomohlo včasnému zahájení stavby. U této stavby bychom chtěli pro urychlení výstavby zadat společně projekt a realizaci,“ uvedl Halla.

SŽDC ale začne vedlejší trať připravovat na modernizaci už v letošním roce. Podle předběžných odhadů by v srpnu nebo září měly začít například opravy přejezdů nebo výhybek. Pokud podle Hally bude podepsaná smlouva o spolufinancování, tak se některé obce na trase dočkají také nových zastávek. Ve středu se kvůli tomu uskuteční jednání s ministerstvem dopravy a Středočeským krajem. Zastávky by podle dřívějších informací mohly vzniknout například v Jinočanech, Chýni, Hostivici nebo Rudné.

Modernizace hlavního koridoru mezi Prahou a Berounem by měla začínat následně. Původně se plánovalo, že by tudy mohl vést 25 kilometrů dlouhý tunel. Kvůli vysokým nákladům z toho ale sešlo, a tak se připravuje rekonstrukce současné trati rozdělená na tři úseky. Projekt nyní prochází posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Krajní úseky Praha-Černošice a Beroun - Králův Dvůr mají být hotové hotové do roku 2015. Prostřední úsek má být dokončen až později.

Celkovou modernizací prochází celá více než dvousetkilometrová trať Praha-Plzeň, náklady se odhadují na více než 30 miliard korun. SŽDC naposledy na začátku května ukončila výstavbu pětadvacetikilometrového úseku z Berouna do Zbiroha za 4,5 miliardy korun. Soupravy budou moci jezdit po celé modernizované trati rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut.