Železničáři mají první zahraniční stroj na údržbu trolejí, přijel z Rakouska

Montážní vůz SŽDC

Montážní vůz SŽDC Zdroj: SŽDC

Montážní vůz SŽDC
Montážní vůz SŽDC
Montážní vůz SŽDC
Montážní vůz SŽDC
drezína MUV 74
6
Fotogalerie

Správa železniční dopravní cesty převzala tento týden od rakouského výrobce Plasser & Theurer speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení. Stroj s označením MTW 100.013/7 představuje první zahraniční dodávku vozidla pro práce na trolejích české železniční sítě. 

SŽDC obdrží od rakouské společnosti celkem tři vozidla v celkové hodnotě více než 176 milionů korun; kontrakt se podepsal v říjnu 2015. Zbývající dva vozy dodají Rakušané letos na podzim.

„Jsme si velmi dobře vědomi, že stávající technika postupně dosluhuje. Z tohoto pohledu je nákup nových vozidel speciálně navržených pro údržbu trakčního vedení skutečně revolučním krokem,“ uvedl náměstek ředitele SŽDC Jiří Svoboda.

SŽDC totiž dosud využívá staré vozíky MVTV 2 (montážní vůz trakčního vedení), jejichž konstrukce vychází z klasického motoráku řady 810. Vozidla MVTV prošla v minulých letech modernizací, přesto se železničáři rozhodli i pro nákup zcela nových strojů.

„Nové vozidlo znamená také změnu technologie práce, pracovních návyků a v neposlední řadě výrazně vyšší nároky na kvalifikaci obsluhy s cílem maximálně využívat výjimečné parametry vozidla,“ doplnil Svoboda.