Podle listu Dnes nabídlo v první soutěži na dodávku autobusů nejlevnější cenu Iveco Czech Republic, a to 60 milionů korun. Cena však měla v soutěži jen jednapadesátiprocentní váhu, zbytek byla záruka. Obvykle přitom hraje cena větší roli společně s provozními náklady.
„Touto váhou zdůraznil zadavatel snahu o minimalizaci provozních nákladů po uplynutí záruční doby, což ve svém konečném dopadu představuje při devítiletém provozu úsporu zhruba milion korun v položce nákladů na opravy na jeden autobus,“ řekl deníku MfD výkonný ředitel ČSAD Vsetín Josef Růčka. Řidiči i cestující jsou zatím podle něj s čínskými autobusy spokojeni.
První autobusy byly nasazeny na trasách převážně ve Zlínském kraji již v dubnu. Všechny autobusy byly vyrobeny v Číně a do Evropy přepraveny lodí. Splňují standardy evropské homologace. Přední část vozidla je nízkopodlažní, u druhých dveří je namontována mechanická plošina pro nástup vozíčkářů a rodičů s kočárky.
ČSAD Vsetín je největším autobusovým dopravcem ve Zlínském kraji, ve vozovém parku má téměř tři stovky autobusů. V loňském roce společnost nakoupila 12 ojetých autobusů, jeden asi za 1,5 milionu korun.
Podle listu Dnes ovládá vsetínského dopravce miliardář Zdeněk Zemek, který patří mezi největší podnikatele v dotované autobusové dopravě v tuzemsku. „Zemek dodává své firmě ČSAD Vsetín vozy sám přes svoji firmu ČSAD Invest,“ uvedl deník