Tři trendy v e-commerce, které změní maloobchod v roce 2023

eshop

eshop Zdroj: Pixabay

Vývoj e-commerce podle Euromonitor International
2
Fotogalerie

E-commerce je jedním z nejrychleji rostoucích odvětví a tento trend bude pokračovat i letos. V následujících pěti letech očekává agentura Euromonitor International, že online prodeje produktů budou zaznamenávat jednociferný růst. To je výrazně méně, než 30 procentní maximum z roku 2020.

Vývoj e-commerce podle Euromonitor International

Světová výzkumná agentura Euromonitor International definovala tři hlavní trendy v e-commerce, které výrazně ovlivní maloobchod. Tyto trendy jsou důsledkem neustálého vývoje technologií a změn v preferencích spotřebitelů.

Větší personalizace

Zákazníci chtějí nakupovat produkty, které odpovídají jejich individuálním potřebám a preferencím. Využití vyspělých technologií a sběr dat umožní e-shopům nabídnout personalizované produkty a služby, což zvýší spokojenost zákazníků a může vést ke zvýšení prodejů.

Důraz na udržitelnost a etické praktiky.

Zákazníci stále více dbají na to, jakým způsobem jsou produkty vyráběny a jaký dopad mají na životní prostředí. E-shopy, které budou mít větší důraz na udržitelnost a etické praktiky, budou mít větší šanci uspět v konkurenci a získat zákazníky.

Růst mobilního nakupování

Mobilní zařízení jsou stále více využívána pro nákupy a e-shopy, které budou optimalizované pro mobilní zařízení, budou mít výhodu v konkurenci. Kromě toho se očekává další rozvoj mobilních platforem, což by mohlo vést ke zvýšení objemu mobilních nákupů.

V roce 2023 se tedy očekává rostoucí personalizace, větší důraz na udržitelnost a etické praktiky a růst mobilního nakupovaní. E-shopy, které budou schopné těmto trendům vyhovět, budou mít větší šanci uspět v konkurenci a získat si přízeň zákazníků.