Banky vydávají stále více partnerských karet

Banky vydávají stále více partnerských karet.

Banky vydávají stále více partnerských karet.

Obliba platebních karet s odměnovými programy a různými výhodami v Česku vzrůstá. Potvrzuje to i krok ČSOB, která začne od srpna vydávat kreditní karty, jež uživatelům vrátí jedno procento z každé platby. Rostoucí zájem o takzvané cobrandové karty potvrzují i další banky.

Například GE Money Bank už karty bez svého nejrozšířenějšího programu bene+ už ani nevydává. Například letos jen do května emitovala přes šedesát tisíc nových debetních karet s bene+, za celý loňský rok jich přitom vydala mírně přes 67 tisíc. Do jejího programu je zapojeno téměř 700 tisíc karet. „U cobrandových a prémiových karet sledujeme meziroční nárůst počtu o patnáct procent. Lidé chtějí využívat výhod, které jim přinášejí,“ tvrdí mluvčí UniCredit bank Petr Plocek. Oblíbený je podle něho třeba bonusový program v rámci kreditních karet Miles and More, kde klienti nejčastěji využívají nasbírané míle na volné letenky.

Citibank CR, další zkušený matador ve světě cobrandových karet a benefitů, plánuje ještě letos rozšířit obchodní partnerství ke svým kartám. Banka už dlouhodobě spolupracuje s Telefónikou CR, nově třeba s obchodním řetězcem Billa či s dopravním podnikem Libereckého kraje, takže její klienti, tedy cestující, mohou mít nahranou tamní jízdenku přímo na své kreditní kartě.

Speciální typy karet vydává také Komerční banka, například pro ženy určenou Lady kartu, která zahrnuje kromě slev i pojištění obsahu kabelky. Vlastní Program Partner nabízí od konce loňského roku také Česká spořitelna. Zatím do něj vstoupilo kolem 210 tisíc klientů. V dalším Bonus programu pak sbírá virtuální body dalších 540 tisíc klientů spořitelny. Loňský podzim byl významný i pro Raiffeisenbank, která od té doby vydala několik desítek tisíc karet Style a De Luxe. „Vidíme i první trendy ve změně chování klientů: karty používají častěji i k placení menších částek a častěji s nimi platí i v zahraničí, kde využívají výhodný kurz,“ upřesnil mluvčí banky Tomáš Kofroň.

Výhody, které karty nabízejí
Cobrandová karta je debetní či kreditní karta vydaná s logem obchodního partnera. Klient u něj zpravidla dostává slevu, členství v klubu, právo přednostních nákupů či možnost nahrát na kartu třeba kupon MHD. Z VIP, zlatých, platinových či cobrandových karet plynou různé výhody, například » asistenční služby » pojištění předmětů v kabelce » slevy třeba až třicet procent » prodloužení záruční doby » sbírání virtuálních bodů za nákupy, jež lze utratit za zboží » vrácení procenta z nákupu kartou v hotovosti