Banky zlepší internetové bankovnictví, hrozí jim konkurence ze strany technologických firem

internetové bankovnictví

internetové bankovnictví Zdroj: profimedia.cz

mobilní bankovnictví
Mobilní bankovnictví
mobilní bankovnictví
4
Fotogalerie

České banky se začínají zaměřovat na oblast technologických inovací. Čtyři z pěti největších finančních domů v zemi hodlají do konce roku představit novou verzi svého internetového bankovnictví. Času není nazbyt, od příštího roku unijní direktiva otevře dveře bankovního byznysu firmám ze světa fintechu. Banky budou muset zpřístupnit část služeb bankovnictví třetím stranám, a postavit se tak nové konkurenci. 

„Fintechové společnosti čekají na obchodní příležitosti, které jim nabídne unijní směrnice PSD2 i konkurence mezi bankami,“ uvádí advokát Filip Michalec z právní kanceláře Dentons. Pod hrozbou odlivu klientů tak bankéři tlačí na přestavbu aplikací.

Funkci finančního manažera tak například plánuje ve svém novém internetovém a mobilním bankovnictví George od listopadu zavést Česká spořitelna, přihlašování přes otisk prstu slibuje letos ČSOB. Na zjednodušení systému se zaměřila už v červnu Raiffeisenbank, na stejnou kartu vsadí i KB.

Automatickou práci s QR kódy zase zdůrazňuje banka UniCredit, která předělala svůj internet banking už loni. Podle novátorů z fintechové scény ale české banky mají vůči vyspělým trhům stále co dohánět. „I když udělají banky sebelepší bankovnictví, pořád je to přehled jen nad jedním účtem, případně účty jedné banky. Průměrný unijní klient přitom využívá v průměru 2,8 banky,“ zdůrazňuje šéf a spoluzakladatel aplikace na správu financí Spendee David Nevečeřal.

Objednejte si magazín E15 Premium na téma fintech:

Video placeholde
Magazín Fintech • E15