Česká pojišťovna se snaží odvrátit propad. Investuje miliardy a změní logo

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Ceska pojistovna

V České pojišťovně bijí na poplach. Tradiční značka českého pojišťovnictví je sice stále jedničkou na trhu, ale její podíl již několik let trvale klesá. Vedení proto nyní vyhlásilo plán, jak důvěru zákazníků i tržní podíl vrátit na někdejší úroveň. K tomu mají pomoci hlavně masivní investice a také změna loga a sloganu.

Do tohoto konceptu bude ČP v dalších dvou letech investovat přes miliardu korun. Dnes to oznámil generální ředitel společnosti Pavel Řehák. ČP je lídrem domácího pojišťovacího trhu s tržním podílem 25,4 procenta koncem roku 2010, podle údajů České asociace pojišťoven (ČAP) však její podíl již několik let klesá.

„Změna České pojišťovny byla nezbytná. Trh se neustále vyvíjí, rostou očekávání klientů i tlak konkurence. Jde o proces, který potrvá ještě dalších 12 až 18 měsíců. Jsme připraveni do roku 2013 investovat do změn v ČP více než jednu miliardu korun. Naším cílem je, abychom během následujících let stabilizovali podíl na trhu a začali opět růst směrem k 30procentnímu tržnímu podílu,“ uvedl Řehák.

Nový slogan vyjadřuje základní princip pojišťovnictví, tedy pomoc druhému. S novým logem se bude veřejnost seznamovat postupně. Uvidí jej například v nové reklamní kampani, klienti se s ním zase setkají na veškeré korespondenci s pojišťovnou či na webu. ČP také chystá zásadní změnu vzhledu a obslužnosti všech svých poboček tak, aby odpovídaly představám a požadavkům klientů. S první pobočkou v nové úpravě se lidé seznámí již v příštím roce, celý proces inovace distribuční sítě pak bude ukončen do tří let.

ČP začala nabízet svým klientům řešení osobních financí prostřednictvím sítě vlastních finančních poradců. „Vlastní síť finančních poradců jsme začali budovat v lednu 2011. Nyní máme na 200 vyškolených odborníků, kteří každému klientovi individuálně poradí, jak přimět peníze, aby pracovaly výkonně. Dokážou řešit otázky spojené s investicemi, bydlením i pojištěním,“ upozornil ředitel odboru finančního poradenství ČP Michal Šrubař.

Nové logo a motto České pojišťovnyNové logo a motto České pojišťovny|CPNové logo a motto České pojišťovny

Celkové předepsané pojistné ČP podle metodiky ČAP za rok 2010 dosáhlo 38,4 miliardy korun. Česká pojišťovna spravuje téměř devět milionů pojistných smluv. Asi 3900 zaměstnanců a 5600 obchodních zástupců poskytuje klientům služby na více než 4500 obchodních místech.

Česká pojišťovna je součástí Generali PPF Holdingu B.V., který působí ve 14 zemích střední a východní Evropy. Holding spravuje prostřednictvím dceřiných společností aktiva 15 miliard eur (370 miliard korun) a poskytuje v regionu služby více než 13 milionům klientů. Sídlo má v Nizozemsku a jeho hlavní organizační pobočka sídlí v Praze. Generali PPF Holding je společný podnik Assicurazioni Generali (51 procent) a PPF Group (49 procent).

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.