Rozpor se podle Petra Němce, který se v Česku stal duchovním otcem veškerých aktivit protipoplatkových iniciativ, týká služeb on-line ocenění bytové jednotky a potvrzení o zaplacených úrocích. „Tyto služby jsme opakovaně u soudu namítali, soud to však ignoroval, nicméně banka pak některé problematické pasáže z aktuálního sazebníku stáhla a především na svých stránkách přesunula historické sazebníky tak, že nejdou najít. Doposud je měla transparentně u aktuálních sazebníků,“ upozornil v odůvodnění svého podání.
ČNB bude o jeho stížnosti muset rozhodnout do třiceti dnů, podání proběhlo už 28. listopadu. „ČNB se na nás v této věci zatím neobrátila, proto se k tomu nemůžeme vyjádřit,“ tvrdí přitom Marek Pšeničný z tiskového oddělení ČS. Banka nicméně tyto argumenty již zná, neboť jim již čelila u proběhnuvších soudních sporů o navrácení poplatků za vedení úvěrových účtů. Pražské obvodní soudy je však nevzaly na zřetel.