Česká spořitelna klame spotřebitele, tvrdí známý právník

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Česká národní banka prošetřuje chování České spořitelny, která podle stížnosti právníka Petra Němce na českém trhu provozuje klamavou obchodní praktiku. Ta se týká poskytování vybraných služeb v rámci paušálního poplatku za vedení a správu úvěrového účtu, souběžně s tím však totožné služby vyjmenovává ve svém sazebníku jako položky „Zdarma“. Pokud ČNB shledá Českou spořitelnu „vinnou“, může jí udělit pokutu až pět milionů korun.

Rozpor se podle Petra Němce, který se v Česku stal duchovním otcem veškerých aktivit protipoplatkových iniciativ, týká služeb on-line ocenění bytové jednotky a potvrzení o zaplacených úrocích. „Tyto služby jsme opakovaně u soudu namítali, soud to však ignoroval, nicméně banka pak některé problematické pasáže z aktuálního sazebníku stáhla a především na svých stránkách přesunula historické sazebníky tak, že nejdou najít. Doposud je měla transparentně u aktuálních sazebníků,“ upozornil v odůvodnění svého podání.

ČNB bude o jeho stížnosti muset rozhodnout do třiceti dnů, podání proběhlo už 28. listopadu. „ČNB se na nás v této věci zatím neobrátila, proto se k tomu nemůžeme vyjádřit,“ tvrdí přitom Marek Pšeničný z tiskového oddělení ČS. Banka nicméně tyto argumenty již zná, neboť jim již čelila u proběhnuvších soudních sporů o navrácení poplatků za vedení úvěrových účtů. Pražské obvodní soudy je však nevzaly na zřetel.