„Zjednodušení firemní struktury sloučením aktivit pro profesionální a retailové investory do jedné společnosti považujeme za logický krok, reflektující celkovou změnu obchodního prostředí. Zatímco v předchozích letech byl akcent na obchodování pro institucionální klienty, vnímáme nyní rostoucí zájem retailových investorů o investice zejména na zahraničních kapitálových trzích,“ vysvětluje šéf obou slučovaných firem Patria Direct a Patria Finance Jiří Vyskočil.
Patria je letos v létě už druhým českým brokerem, který posílil své sázky na segment drobných investorů. Již koncem června se stala Česká spořitelna jediným vlastníkem retailové platformy Brokerjet, jejíž zbývající 49procentní podíl koupila od německé Brokerjet Bank. „Retailoví klienti jsou pro nás stěžejní skupinou, na kterou míříme,“ uvádí Klára Pačesová z České spořitelny.
Experti vysvětlují příklon brokerů k drobné klientele nedostatkem nabídek pro velký kapitál. „Zahraniční institucionální investoři z českého trhu prakticky zmizeli, jelikož tu v podstatě neměli do čeho investovat. A domácích velkých hráčů mnoho není,“ míní Marek Hatlapatka z Cyrrusu.
Oba brokeři tak budou moci lépe ušít investiční nabídky na míru klientům jejich mateřských bank. „Nové strategii Patrie, zaměřené mnohem více než dříve na retailové investory, odpovídá i postupné prohlubování spolupráce se sesterskou skupinou ČSOB,“ potvrzuje Vyskočil.