Home Credit se vrhl do startupových vod
Společnost Home Credit se střemhlav pustila do startupových projektů a testování nových byznysových modelů. Firma je rozvinula v externí spolupráci s Creative Dockem, se kterým založila několik projektů nezávislých na tradičních strukturách podniku.
K volbě nové strategie vedla společnost stále tvrdší konkurence v byznysu půjčováním levných peněz a rychle nastupující nové technologie. „Každý den musíme myslet na to, že se kdekoli může objevit garážista, který půjčování peněz nějak zákazníkovi zjednoduší, a tím nám vezme vítr z plachet,“ přiznal v rozhovoru pro E15 šéf českého Home Creditu David Bystrzycki.
Z nejnovějších inovací prý velmi slušně fungují videoterminály Vox Populi pro obsluhu klientů na dálku, slyšet je i o internetových službách Kup Najisto, peer2peer půjčovně peněz Zonky nebo Japonské půjčce. Vše to jsou přitom maximálně rok či dva staré byznys studie, z nichž Japonská půjčka je podle slov Bystrzyckého nejblíže překlenutí se do černých čísel.
„Nyní žijeme z toho, co jsme udělali a inovovali v letech 2010 až 2013. První plody se nám objevují z toho, co jsme se rozhodli dělat předloni, a příští roky budeme žít z inovací, které děláme nyní. Je potřeba si uvědomit kontinuitu byznysu,“ vysvětluje Bystrzycki.
Zonky: Home Credit rozjíždí online „sousedské“ půjčky