Kdo jsou čeští dolaroví milionáři? Většinou muži, co investují opatrně

Dolary (ilustrační foto)

Dolary (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-SA 2.0: 401(K) 2012 via Flickr

Čeští a slovenští dolaroví milionáři jsou v drtivé většině vysokoškoláci těsně po padesátce. Nejčastěji jsou majiteli firem, vedoucími pracovníky v roli zaměstnance nebo osoby samostatně vydělečně činné. Ženy jsou mezi milionáři ojedinělé. Vyplývá to ze studie Wealth Report J&T Banky.

Ve světě investic jsou dolaroví milionáři spíše opatrní, ukázal průzkum. Vybírají si zejména bezpečné investice. K tomuto postoji je údajně vede obava z nestabilní politické a ekonomické situace, jako je například krize na Ukrajině. I přes určitý konzervatismus se z chování dolarových milionářů dá vyčíst narůstající investiční apetit, který roste díky konjunktuře v některých odvětvích, uvádí průzkum.

Pro české i slovenské dolarové milionáře jsou prý zajímavé investice do akcií zahraničních firem, nákup firem a start-upy. V České republice si v porovnání se Slovenskem vedou výrazně lépe konzervativnější nástroje a uchovatelé hodnot, jako jsou zemědělská půda, stavební pozemky či rezidenční nemovitosti, které mohou odrážet oživení českého trhu s nemovitostmi.

Nejzajímavější investiceNejzajímavější investice | Repro J&T Banka

Znatelný meziroční pokles u českých dolarových milionářů zažily investice do nákupu firem. Naopak větší oblibě se u českých dolarových milionářů těší alternativní investice či obchody s měnami, zjistil průzkum.

Které investice již v současné době využíváte?Které investice již v současné době využíváte? | Repro J&T Banka

V investičním portfoliu dolarových milionářů lze najít zejména investice, od kterých milionáři očekávají nejzajímavější zhodnocení. Výjimkou jsou jen termínované vklady, které za atraktivní z hlediska výnosu považuje pouze jedno procento českých dolarových milionářů a ve svém portfoliu je vlastní téměř polovina (45 procent v Česku, 55 procent na Slovensku), tvrdí průzkum.

J&T banka wealth report 2015
Průzkum, který probíhal mezi únorem až březnem 2015, provedla J&T Banka ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd. Do průzkumu se zapojilo celkem 301 respondentů z řad dolarových milionářů (193 Čechů a 108 Slováků).