Marketingová masáž bank zabrala, lidé si refinancují už i menší půjčky

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Tomas Kubelka

Velká vlna refinancování letos probíhala převážně u hypoték a nyní se přesouvá i k menším úvěrům. Podle očekávání většiny českých bank se bude v příštím období stále více lidí snažit využít refinancování, optimalizace či konsolidace.

„U spotřebitelských úvěrů si většina zákazníků ještě ani neuvědomila, že i tyto menší úvěry lze optimalizovat, o možnosti získání výhodnějších podmínek dosud neuvažovali,“ říká Petr Plocek z UniCredit Bank.

Díky marketingové masáži ze strany bank se však tato nabídka dostává do povědomí zákazníků velmi rychle. „Téma refinancování v nadcházejících měsících bude patřit mezi formule 1 na bankovním trhu,“ předvídá Lukáš Tomis ze Zuno bank.

Vysoký zájem očekává rovněž Česká spořitelna (ČS). Refinancované úvěry přitom mají zhruba 45procentní podíl na úvěrové produkci ČS, která za první tři čtvrtletí dosáhla 18,4 miliardy korun ve 128 tisících nových úvěrových smlouvách.

Aktivita malých hráčů

Za rostoucí oblibou refinancování pak stojí hlavně malé banky, které tento produkt na trh přivedly. Nabídkou výhodných úvěrů potřebovaly získat aktivní klienty – bez výnosů z půjčování peněz by totiž sotva zajistily udržitelnost svého byznysu.

„O refinancování spotřebitelských úvěrů jsme jako první začali mluvit na podzim minulého roku. Od léta nám výrazně pomáhá v propagaci tohoto přístupu i další z nových bank na trhu, která nabízí refinancování na podobném principu. Proto bych souhlasil s generálním ředitelem Air Bank panem Erichem Čomorem, že jsme společnými bratry v boji proti těm velkým,“ potvrdil úlohu malých bank ředitel úvěrových produktů Equa bank Ondřej Hák.

„Očekáváme, že zájem o půjčky vzroste ještě více poté, co během pár měsíců spustíme novou službu konsolidace. Klientům umožní převádět si k nám i více půjček najednou,“ uvedl mluvčí Air Bank Vladimír Komjati.

„Každý pátý nový úvěr u ČSOB je konsolidace,“ uvedla mluvčí banky Pavla Hávová. Podle údajů banky si zákazníci převádějí zpravidla tři úvěrové produkty a nejčastěji se „zbavují“ kreditních karet a povolených přečerpání.