Mobilní bankomaty na sebe nevydělají

Mobilní bankomat

Mobilní bankomat

Snadno přemístitelné bankomaty, které se přes léto objevují na větších hudebních festivalech, se bankám ekonomicky nevyplatí. Musejí je proto dotovat z marketingových rozpočtů.

Podle zdrojů deníku E15 může jeden mobilní bankomat, jehož pořizovací náklady vycházejí až na dva miliony korun, za rok vytvořit ztrátu ve výši milionu korun. Záleží, jak často se bankomat využívá a jak moc „leží ladem“. Banky proto považují umísťování bankomatů za součást svého marketingu a propagace značky. „Ano, jde o imageovou záležitost,“ potvrzuje za skupinu ČSOB mluvčí Poštovní spořitelny Zuzana Kalátová.

ČSOB svým bankomatem zabudovaným přímo do dodávky propaguje svou značku Era, kterou se již několik let snaží nahradit zavedenou Poštovní spořitelnu. „Mobilní bankomaty používáme v souladu s naší marketingovou strategií především na podporu image banky,“ uvedla za Českou spořitelnu Klára Pačesová.

Cena je právě důvodem, proč nejsou mobilní bankomaty příliš rozšířené. „Měli jsme návrh na provoz mobilního bankomatu na stole a velmi rychle jsme zjistili, že je to ztrátové,“ přiznává ředitel mBank Roman Truhlář.

Některé banky zavedení mobilních bankomatů nevylučují. „Rozšíření o mobilní bankomaty bychom zvažovali po dokončení klasické distribuční sítě s kamennými pobočkami. Do budoucna jejich využití v rámci větších akcí, například hudebních či filmových festivalů, nevylučujeme,“ uvedl mluvčí tuzemské UniCredit Bank Petr Plocek.