Spolehlivá a moderní správa vašich financí doma či na cestách

KB

KB

Doby, kdy lidé chodili do banky kvůli zadání příkazu k úhradě či kontrole stavu účtu, jsou minulostí. Fakt, že lidé přesunuli své každodenní bankovnictví na internet, potvrzuje i Mojmír Prokop, manažer útvaru, který se stará o multikanálové prostředí v Komerční bance, kde internetové bankovnictví používá více než milion klientů…

Doby, kdy lidé chodili do banky kvůli zadání příkazu k úhradě či kontrole stavu účtu, jsou minulostí. Fakt, že lidé přesunuli své každodenní bankovnictví na internet, potvrzuje i Mojmír Prokop, manažer útvaru, který se stará o multikanálové prostředí v , kde internetové bankovnictví používá více než milion klientů.

Mojmír Prokop, Komerční bankaMojmír Prokop, Komerční bankaMojmír Prokop, Komerční banka

Klienti chtějí mít internetové bankovnictví snadné a komfortní. Lze tyto požadavky sloučit s vysokými nároky na bezpečnost?

Způsobů, jak zabezpečit internetové bankovnictví, je mnoho. U nás je na prvním místě ochrana klientů, a proto bezpečnostní prvky, které využíváme, vyžadují větší interakci s klientem. Konkrétně používáme klientský certifikát, který je pomyslným ekvivalentem občanského průkazu. Oproti běžně používanému jménu a heslu je certifikát zabezpečen tak, že nikdo jiný, než klient, nemá v žádné podobě heslo k certifikátu. Teprve využitím certifikátu vstupuje klient do svého bankovnictví. Použití certifikátů je ještě v určitých případech doplněno autorizační SMS. Tu však používáme pouze výjimečně, abychom klienta nezatěžovali opakovaným opisováním SMS do počítače.

Klienti se občas potýkají s technickými obtížemi při správě jejich klientského certifikátu. Řešíte to nějak?

Klientský certifikát musí být něčím ovládán. Donedávna jsme k tomu využívali celosvětově běžně používané prostředí Java. Časté aktualizace Javy však klientům způsobovaly těžkosti. Hledali jsme tedy vhodnější řešení a nakonec přistoupili k razantnímu řešení a Javu vyměnili za jiné prostředí.

Vaše internetové bankovnictví MojeBanka prošlo v loňském roce razantní proměnou. V čem je jiné?

Nová MojeBanka vyniká jasnou a přehlednou logikou zobrazení informací. Na první stránce klient nalezne nejdůležitější informace o všech svých účtech a produktech, a to nejen o těch, které má v Komerční bance, ale i v ostatních společnostech skupiny, např. o stavebním spoření. Na jedno kliknutí se dostane k detailním informacím a službám vybraného produktu.

Image foto, Komerční bankaImage foto, Komerční bankaImage foto, Komerční banka

A kromě designu?

Kromě vzhledu je to značné množství služeb a unikátních funkcí, které žádná jiná banka na českém trhu nenabízí. Rád bych vyzdvihl třeba možnost sjednat si přes internet osobní schůzku na pobočce, kdy klient vidí svému bankovnímu poradci do kalendáře a objednává se na konkrétní čas. Novinkou je služba Poraďte mi. Pokud ji klient využije, může sdílet svou obrazovku internetového bankovnictví se zkušeným poradcem, který mu pomůže zorientovat se a poradit s tím, s čím si klient neví rady. Zajímavá je také možnost pořídit si nový produkt bez návštěvy pobočky.

Internetové bankovnictví nám razantně vstoupilo také do tabletů a mobilních telefonů...

Internetové bankovnictví MojeBanka pracuje na všech typech a operačních systémech tabletů. Pro chytré mobilní telefony jsme vytvořili speciální aplikaci Mobilní banka 2, která je optimalizovaná pro telefony se systémem Android a iOS, od konce listopadu pak také pro telefony se systémem Windows Phone. Její výhodou je silné propojení s internetovým bankovnictvím. Klient si sám nastavuje, jaké účty chce v mobilu vidět, zda chce mobilem platit kamkoli nebo jen na předem vybrané účty a jaký má denní limit pro platby. Samozřejmostí jsou také platby prostřednictvím QR kódů a platby složenek fotoaparátem mobilu.

MojeBanka a o mobilním bankovnictví Komerční banky naleznete na www.kb.cz. Můžete také volat na bezplatnou infolinku 800 521 521.