Nejspokojenější jsou zákazníci s leasingy od LeasePlan

Auto, ilustrační foto

Auto, ilustrační foto Zdroj: Pixabay.com

Společnost Fleet Partners provedla v říjnu a listopadu loňského roku průzkum spokojenosti mezi společnostmi, které využívají operativní leasing. Do programu se zapojilo přes pět set firem. Z konečné analýzy nazvané Český fleet 2015, vyšla nejlépe společnost LeasePlan.

Respondenti hodnotili vždy pouze leasingovou společnost, s níž spolupracují. Pokud využívají služeb více firem, zaměřili se na tu, která má v jejich flotile největší podíl. Průzkum sledoval spokojenost zákazníků podle 25 parametrů: například podle kvality servisu, asistenčních služeb, reportingu či administrativy, srozumitelnosti fakturace, flexibility při vrácení vozů po skončení leasingu nebo postoje leasingové společnosti k nadměrnému opotřebení vozidel.

Vítězná společnost LeasePlan byla nejlépe hodnocena ve 24 kritériích. V souhrnném hodnocení pak zvítězil mezi sedmi společnostmi s celkovou úrovní spokojenosti ve výši 85 procent. Druhý skončil Business Lease se 75 procenty a o čtvrtou příčku se podělil Arval s Volkswagen Financial Services.

„Jsme rádi, že výsledky studie Český fleet 2015 potvrdily i interní průzkumy, které pro naši centrálu zpracovává renomovaná agentura TNS,“ konstatuje generální ředitel společnosti LeasePlan Česká republika Jaromír Hájek.

Celková spokojenost se službami leasingových společností v roce 2015Spokojenost s leasingovými společnostmiSpokojenost s leasingovými společnostmi | Cesky fleet 2015

Vítězství společnosti LeasePlan však nebylo velkým překvapením. Firma působí ve 32 zemích světa a na konci roku oznámila překonání hranice 1,5 milionu vozů ve správě. Je tak první společností v oboru, které se to podařilo. V České republice se stará přibližně o dvě tisícovky klientů, respektive o více než 20 tisíc aut. Žádná jiná společnost specializující se na full-service leasing, tedy nejvyspělejší variantu operativního leasingu, u nás tak rozsáhlou flotilu neprovozuje.

„Chceme i nadále první místo udržet. Podmínkou je nalezení nových obchodních příležitostí, jako se nám to povedlo v případě produktu LeasePlan Go, který je určen malým firmám či drobným živnostníkům. Zároveň musíme na očekávané úrovni pečovat o stávající klienty. To se nám podaří pouze tehdy, když budeme přicházet s dalšími inovacemi. Už brzy například klientům nabídneme balíčky služeb založených na využití telematických dat, které sbíráme on-line z jednotlivých vozidel.

Můžeme se zaměřit na spotřebu paliva, protože dokážeme přesně analyzovat jízdní styl každého řidiče. Telematická zařízení můžeme ale využít i pro včasnou diagnostiku poruch nebo při vyhledávání odcizených vozidel. Na centrální úrovni zase testujeme unikátní aplikaci SwopCar, která umožňuje velmi snadné sdílení firemních referentských vozidel pomocí chytrých telefonů. A tak bych mohl pokračovat,“ říká Jaromír Hájek.

5 mýtů o operativním leasingu