Největší efektivitu nabízí full-service leasing | E15.cz

Největší efektivitu nabízí full-service leasing

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

mik

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Operativní leasing je v poslední době frekventovaným tématem, a to zásluhou reklamních kampaní zaměřených na privátní zákazníky, kteří tento produkt teprve objevují. Firemní klientela už jej ale využívá zcela přirozeně. Zejména střední a větší společnosti často volí jeho nejpokročilejší formu – tzv. full-service leasing. V nabídce jej mají specializované firmy.

„V naší flotile převládají vozy využívané zákazníky, kteří potřebují desítky nebo dokonce stovky automobilů. Produkty, které jsou vhodné ke správě takto rozsáhlých autoparků, se v mnohém opravdu liší od nabídky určené malým společnostem. Pronajmout jednorázově jeden dva vozy dokáže leckdo, ale poskytnout skutečně komplexní správu autoparku je přece jen jiná liga,“ říká Jaromír Hájek, generální ředitel tuzemské pobočky společnosti LeasePlan, která je lídrem oboru a přesně před dvaceti lety přivedla full-service leasing do České republiky.

Podstata full-service leasingu je stejná jako u výchozí varianty operativního leasingu – pronajmete si automobil, který po určité době vrátíte leasingové společnosti. Ve splátce platíte amortizaci vozu a základní služby, tedy pojištění, běžný servis a v některých případech sezonní pneumatiky.

Full-service leasing jde ale mnohem dále. Leasingová společnost přebírá prakticky veškerou starost o vozy, pomáhá klientovi formulovat interní pravidla pro užívání služebních aut, doporučuje optimální automobily bez ohledu na jejich značku, zajišťuje nadstandardní služby v oblasti servisu, pojištění, silniční asistence, nákupu pohonných hmot, ale třeba i povinného přeškolování firemních řidičů.

Stále běžnější je nasazování nejmodernějších technologií – sofistikovaných elektronických knih jízd, které dokážou exportovat data přímo do účetnictví klienta, anebo telematických zařízení, jež vás sama upozorní, kdy je třeba zajet do servisu.

„Leasingová firma a klient se tak stávají dlouhodobými partnery, kteří se soustředí na to, aby provoz flotily byl co nejefektivnější a jednotliví řidiči měli k dispozici maximální komfort,“ dodává Jaromír Hájek.

Full-service leasing je nabízen v různých variantách, a to i pokud jde o jeho zpoplatnění. Zákazníci LeasePlanu s většími flotilami zpravidla volí variantu postavenou na tzv. jednostranně otevřené kalkulaci. LeasePlan ji nabízí pod názvem Partner Plan. Klient má k dispozici detailní informace o nákladech na údržbu, opravy, pneumatiky a opotřebení vozidla pomocí podrobného on-line reportingu. Na konci pronájmu mu leasingová společnost vrátí případné úspory na těchto položkách. V případě, že náklady přesáhnou sjednanou výši, zákazník nic nedoplácí.

Autor: mik

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah