Na pohled je stále znát, že máme tu čest s Q7. Zřejmé ale je, že vůz prošel značnou proměnou. Zásadní zlepšení spočívá v hmotnosti. Tato novinka je o 325 kg štíhlejší než předchozí série a je nejlehčím vozem ve své třídě. „Jako byste v předešlém modelu vezli klavír a následně jej vyložili,“ popisuje pocitový rozdíl hlavní konstruktér.
Nízké váhy bylo dosaženo odlehčením konstrukce, promyšleným designem každého komponentu a využitím moderních materiálů. A protože úspora plodí další úsporu, je přirozeným důsledkem nižší spotřeba paliva (až o 26 %).
Lehkost šetří i samotný vůz a pozitivně se odráží na důležitých jízdních vlastnostech (lepší agilita, rychlejší odezva motoru, nižší hluk pneumatik či kratší brzdná dráha).
Důležité je zmínit vylepšené motory, např. V6: TFSI. S výkonem 333 koní a točivým momentem 440 Nm je nejsilnějším motorem v kategorii velkých SUV. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 6,1 sekund, to vše při spotřebě 7,7 l/100 km.
Další předností Audi Q7 je široká nabídka asistenčních systémů (v čele s Audi Virtual Cockpit), které spolu navzájem komunikují a spolupracují natolik, že vytvářejí zcela nové funkce (třeba adaptivní tempomat s funkcí jízdy v hustém provozu). Nechybí ani světla Matrix LED, se kterými nic nepřehlédnete a nikdo nepřehlédne vás.
Až sedmimístné auto se soustředí na řidiče, ale nudit se nebudou ani spolujezdci, kteří mají k dispozici tablety a audiosystém Bang & Olufsen.
Velikost nového Audi Q7 tedy nespočívá v jeho rozměrech, ale ve zdokonalení každého detailu tohoto skvělého vozu.