Výsledky podle generálního ředitele firmy Anthony Dennyho potvrzují, že spotřebitelský trh s ojetými vozy doznal významného oživení oproti posledním dvěma rokům. „Společnost výrazně těží ze své strategie zaměřit se pouze na nejprodávanější vozy, maximalizovat celkový hrubý zisk na prodané auto a v posledních obdobích také orientovat se na další rozšíření finančních služeb,“ uvedl.
Pro zbytek roku si ale přesto společnost vzhledem k nadcházející tradičně slabší zimní sezóně zanechává konzervativní očekávání, dodal Denny.
Počet prodaných vozů vzrostl během tohoto období o 14 procent na 33 881 vozů. V porovnání vyšší růst tržeb způsobil meziroční nárůst průměrné ceny na prodané auto o 18 procent. Hrubá zisková marže klesla o 1,3 bodu na 23,8 procenta.
AAA Auto |
Personální náklady se zvýšily meziročně o 48 procent, protože část mezd prodejců je navázána na prodejní výkonnost a hrubý zisk z prodeje. Na růst provozních nákladů o 27 procent měly částečný vliv i počáteční náklady vynaložené ve spojitosti s otevřením nové pobočky v Rusku.
AAA Auto v současnosti provozuje 27 poboček v Česku, na Slovensku a nově také v Rusku. Po otevření první nové pobočky po téměř čtyřech letech v Česku v Opavě plánuje skupina otevřít další autocentrum v Liberci, kde je v současné době v provozu pouze výkupní pobočka.