AAA Auto se pouští se do vývoje softwaru

AAA Auto

AAA Auto Zdroj: profimedia.cz

Vlastník sítě autobazarů, skupina AAA Auto, rozšiřuje svůj záběr i na pole informačních technologií. Dceřiná firma Automotive Retail Systems vyvíjí dva nové softwarové systémy. Jeden pro správu vztahů se zákazníky a druhý pro oceňování, výkup a řízení skladových zásob ojetin. Do konce příštího roku je chce začít nabízet zájemcům z řad prodejců automobilů.

Společnost při vývoji obou produktů využívá své dvacetileté zkušenosti s provozem autobazarů. Podle šéfky AAA Auta Karolíny Topolové jsou vhodné pro firmy s obratem přes 20 tisíc nových či ojetých vozů ročně.

Skupina předpokládá, že bude prodávat pouze jednu licenci v každé zemi, aby zajistila exkluzivitu. „V tomto novém produktu vidíme cestu pro diverzifikaci našich podnikatelských aktivit,“ zdůraznila Topolová.

Momentálně jsou oba systémy těsně před dokončením. Jejich testování v provozu autobazarů AAA je plánováno na první čtvrtletí 2013. Do plného provozu by měly být spuštěny v polovině příštího roku a prodej firma zahájí do prosince 2013.

„Software pro správu klientské databáze umožní lépe řídit call centra, retenci zákazníků a prediktivní volání klientům,“ vysvětlil ředitel divize informatiky AAA Auta Roman Hošek. Systém pro řízení skladových zásob a jejich oceňování, předběžně nazvaný eBook, má optimalizovat obrátkovost včetně rozmístění vozů, aby se zajistila co nejlepší likvidita v porovnání s cenou.

„Program pracuje s informacemi z předchozích uskutečněných prodejů, navíc ovšem využívá reálná data získávaná každé dvě hodiny za pomoci dataminingu ze serverů s nabídkami vozů,“ uvedl Hošek. Aplikace automatizuje proces výkupu a oceňování vozů, což podle Hoška snižuje na minimum možnost lidské chyby, a hodnotí všechny výkupní příležitosti tak, aby nejlepší nabídky byly vždy zvýrazněny.

„Dokonce již v této fázi, kdy jsou oba systémy ve vývoji, společnost obdržela několik poptávek od potenciálních zájemců o jejich koupi,“ doplnil Hošek.