Adidas ve čtvrtletí vydělal 234 milionů eur, pomohlo mu slabší euro

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve druhém čtvrtletí zvýšil provozní zisk o téměř osm procent na 234 milionů eur (přes šest miliard korun). Firma těžila ze silné poptávky v západní Evropě a Číně i ze slabšího kurzu eura.
Celkové tržby společnosti, která je největším výrobcem sportovního zboží v Evropě, stouply o 15 procent na 3,9 miliardy eur (přes 100 miliard korun). Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 3,8 miliardy eur.
Bez zahrnutí změn devizových kurzů se tržby zvýšily o pět procent. Firma potvrdila, že počítá s jejich nárůstem také v celém letošním roce. „Rok 2015 bude pro skupinu Adidas úspěšný. Vzhledem k silnému objemu zakázek jsme přesvědčeni, že příznivý trend u našich klíčových značek Adidas a Reebok bude ve druhé polovině roku pokračovat,“ uvedl šéf podniku Herbert Hainer.