Adidasu výrazně vzrostly tržby i zisk díky americkému a čínskému trhu

Prodejna Adidas

Prodejna Adidas Zdroj: CC BY SA 2.0: Nathan Pilkington via Flickr

Zisk i tržby německého výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve třetím čtvrtletí díky oživení ve Spojených státech a silnému růstu v Číně výrazně vzrostly a překonaly odhady. Firma i přes oslabování globální ekonomiky zlepšila celoroční výhled hospodaření.

Čistý zisk se v meziročním srovnání zvýšil o deset procent na 311 milionů eur (8,4 miliardy korun). O pět milionů eur tím překonal průměrný odhad analytiků, kteří odpověděli na anketu agentury Reuters. Tržby společnosti stouply o 18 procent na 4,8 miliardy eur a po odečtení vlivu směnných kurzů byly vyšší o 13 procent. Analytici čekali tržby kolem 4,5 miliardy eur.

Druhý největší světový výrobce sportovních svršků po americké společnosti Nike očekává, že jeho celoroční tržby po odečtení pohybu kurzů vzrostou o téměř deset procent. Dosud firma čekala jejich růst o zhruba pět procent. Čistý zisk by se měl zlepšit o deset procent proti dosavadnímu cíli 7-10 procent.

Očištěné tržby v Severní Americe, kde firma podstatně zvýšila výdaje na marketing, vzrostly za čtvrtletí o šest procent. V prvním pololetí stagnovaly. V Číně se tržby zvýšily o 15 procent po růstu o 19 procent v předešlém čtvrtletí.