Anheuser-Busch přestane dovážet do USA budějovický Czechvar

Budvar, pivo, pivovarnictví

Budvar, pivo, pivovarnictví Zdroj: budweiser-budvar.cz

Distribuci a marketing prémiového světlého ležáku z Budějovického Budvaru, který se v severní Americe prodává pod značkou Czechvar již v USA nebude zajišťovat pivovarnickýkoncern Anheuser-Busch Inbev (ABI). Koncern zajišťoval od ledna 2007 na základě smlouvy o výhradním obchodním zastoupení na území USA import. Budvar vypovězením smlouvy příjde o největší distribuční síť v USA.

„Náš partner neplnil obchodní cíle, kterých měl podle smlouvy dosahovat,“ říká prodejní manažerka Budějovického Budvaru Vlasta Kociánová. V loňském roce dosáhly prodeje pouze 30 procent plánu. „Nedodržením objemu prodeje došlo k závažnému porušení smlouvy, které nás v lednu 2012 vedlo k ukončení spolupráce s ABI. Tento týden vyprší šestiměsíční výpovědní lhůta a distribuci Czechvaru v USA od 7. července převezme nový partner,“ dodává Kociánová.

Novým importérem se stane společnost United States Beverage se sídlem ve Stamfordu. Je zaměřená na import a marketing superprémiových do USA. „Očekáváme, že v příštím roce prodáme v USA kolem devíti tisíc hektolitrů Czechvaru a prodej se bude dynamicky zvyšovat i v dalších letech,“ uzavírá Kociánová.

Spolupráce s ABI započala v roce 2006, kdy americký koncern hledal do svého portfolia kvalitní český superprémiový ležák a značka Czechvar splňovala jeho představy. Budvar nabídku ABI přijal, neboť se mu otvírala historická příležitost k využití největší distribuční sítě na území USA. Smlouva se týkala pouze obchodní spolupráce v USA a nijak neovlivnila probíhající spory o značku Budweiser v ostatních zemích. Po změně vlastníka (ovládnutí skupinou InBev) v roce 2008 se ve společnosti ABI změnila obchodní koncepce a poklesl její zájem o dovoz importovaných značek do USA. Koncern totiž získal pro severní Ameriku široké portfolio značek původní skupiny InBev.