Firmy už v neděli oznámily, že jednají o fúzi. Akcie obou společností díky tomu v pondělí vyskočily o takřka 20 procent. Investoři reagovali s nadšením na to, že nová firma bude mít sídlo v Kanadě, čímž Burger King ušetří při zahraniční expanzi na daních.
Spojení je ale podle investorů velmi výhodné i ze strategického hlediska. Burger King bude moci ve spojení s Tim Hortons lépe konkurovat svému hlavnímu rivalovi McDonald's, který dominuje na trhu rychlých snídaní, a díky nižším daním bude mít lepší podmínky pro rozšiřování sítě v zahraničí. Pro Tim Hortons znamená spojení s Burger Kingem možnost výrazného rozšíření v USA a dalších zemích. Obě značky zůstanou v nové skupině oddělené.
Burger King s ústředím v Miami provozuje v 79 zemích světa přes 13 tisíc restaurací, naprostou většinou franšízových. Tim Hortons má 3588 restaurací v Kanadě, 859 v USA a 32 v zemích kolem Perského zálivu.
Burger King otevřel svou první restaurací v Miami v roce 1954. Na českém trhu působí od roku 2008, v současné době má v tuzemsku 14 restaurací.