Burger King zkusí štěstí v Indii. U Číňanů přitom úspěch neslavil | E15.cz

KoronaHelpdesk E15

Jak ekonomicky přežít koronavir

Více k tématu

Burger King zkusí štěstí v Indii. U Číňanů přitom úspěch neslavil

Burger King zkusí štěstí v Indii. U Číňanů přitom úspěch neslavil
Burger King
• 
ZDROJ: CC BY 2.0: The Consumerist

bru

Americký hamburgerový řetězec Burger King se přidal k řadě řetězců s rychlým občerstvením, které míří do Indie. Firma stejně jako další spoléhá na proměnu indické společnosti, která slibuje obrovský dlouhodobý růst.

McDonald's, KFC, Taco Bell a Domino's Pizza, všechny tyto americké řetězce se už rozhodly otevřít pobočku v Indii. Nyní přichází Burger King, který se spojil se singapurskou společností Everstone Group. Firma s indickými vlastníky se dosud specializovala na reality.

Místní partneru pomůže Burger Kingu při vytváření sítě dodavatelů, jako jeden z největších indických developerů nákupních center také může zajistit snadný přístup k atraktivním lokalitám pro nové pobočky.

Indové vyžadují výraznější chutě

Zatím není jasné, kdy řetězec otevře první pobočky ani kolik jich bude. Firma se také podle své mluvčí ještě nerozhodla, zda bude v Indii nabízet hovězí burgery, či zda ustoupí tradici. Například McDonald's, který je v Indii od roku 1996 a otevřel už 300 poboček, ze své nabídky odstranil hovězí i vepřové, aby vyhověl hinduistickým i muslimským tradicím. Letos dokonce na severu Indie otevřel svou vůbec první vegetariánskou restauraci.

Také Domino's Pizza musel svou nabídku přizpůsobit místnímu vkusu. Původně nabízené globální receptury totiž Indové považovali za příliš mdlé. Řetězec proto nasadil nová jídla založená na chilli papričkách, která zabrala.

Trh zatím ovládají místní

Indie je pro západní řetězce s rychlým občerstvením stále populárnější kvůli rychle rostoucí střední třídě zástupům mladých, který mají oproti minulosti vyšší příjmy a zároveň méně času. Ukazuje se také, že Indové ochotně zkoušejí nové chutě.

Trh o objemu přes 12 miliard dolarů zatím ovládají především místní prodejci tradičního indického jídla, západní řetězce si z něj dosud dokázaly ukrojit jen asi pět procent. Stále ale přicházejí další, například řetězec kaváren Starbucks loni v Indii otevřel svou první pobočku a nyní jich má už 29.

Expanze západních řetězců v Asii ale nejde vždy hladce. KFC nedávno po letech růstu oznámilo propad činských tržeb za čtvrtletí o 11 procent, a v Číně se spálil i Burger King. Při svém vstupu na trh v roce 2005 řetězec sliboval 250 až 300 restaurací do roku 2012, dosud jich ale stihl otevřít jen 63.

Autor: bru
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!