Český prodejce letenek Asiana expanduje na bulharský trh

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Internetový prodejce letenek Asiana rozšířil svoji působnost o Bulharsko, kde od začátku týdne spustil vlastní prodejní portál. Firma na českém trhu provozuje server Letuška.cz a podle objemu prodaných letenek je dlouhodobě druhým největším hráčem.

Bulharský portál Airmeti.bg je kopií tuzemské letušky. Podobný web firma začátkem roku spustila i na Slovensku a v Gruzii začala prodávat zájezdy ve spolupráci s partnerskou společností.

„Bulharský trh prodejem letenek není nasycen jako u nás a vidíme tam jasný potenciál růstu našeho byznysu,“ uvedl ředitel Asiany Josef Trejbal. Společnost se v Bulharsku zprvu soustředí na prodej letenek a později připojí i další služby, jako jsou pojištění a rezervace hotelů. Pokud se plány Asiany potvrdí, otevře v zemi i kamennou prodejnu.

V současnosti v Bulharsku podle Trejbala působí desítky akreditovaných agentur, které mohou letenky prodávat, pouze dvě však mají skutečně funkční online systém. Konkurencí pro tuzemskou firmu tak budou zejména společnosti Esky.bg, Posoka.bg a flybulgaria.bg.

„Když jsme si mapovali cenové nabídky, tak jsme zjistili, že bychom jim mohli směle konkurovat,“ dodal.

Letuška.cz působí na českém trhu od počátku 90. let. Vloni vydělala 36 milionů korun před zdaněním při tržbách 1,66 miliardy korun. Největší konkurencí společnosti Asiana a zároveň i jedničkou na tuzemském trhu jsou firmy Radima Jančury - Student Agency a Orbix.

Alexej Litvin: Cestovní služby jsou pro Asianu ziskovější než letenky