Coca-Cola posílí na čínském trhu, kupuje výrobce rostlinných nápojů | E15.cz

Coca-Cola posílí na čínském trhu, kupuje výrobce rostlinných nápojů

Coca-Cola Zero (ilustrační foto)
Coca-Cola Zero (ilustrační foto)
• 
ZDROJ: CC BY 2.0: Vox Efx via Flickr

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Americký výrobce nápojů Coca-Cola převezme nápojové aktivity čínské společnosti Culiangwang Beverages Holdings, za které zaplatí 400,5 milionu dolarů (10,2 miliardy korun) včetně dluhu. Coca-Cola tak získá napojení na rychle rostoucí trh s rostlinnými proteinovými nápoji.

Dohoda je prvním převzetím Coca-Coly v Číně od roku 2010, kdy čínský antimonopolní úřad zablokoval její snahu o převzetí místního prodejce ovocných šťáv a džusů Huiyuan.

Coca-Cola uvedla, že akvizice je v souladu s její strategií v Číně, tedy nadále poskytovat různorodou škálu nápojových produktů čínským spotřebitelům. Nápoje s rostlinnými proteiny v Číně podle firmy představují rostoucí kategorii.

Culiangwang se zaměřuje na zelené potraviny

Culiangwang se podle svého prohlášení po prodeji svých nápojových aktivit hodlá dál věnovat spotřebitelským produktům. Firma vznikla v roce 1998 a v Číně je předním poskytovatelem takzvaných zelených potravin. Zabývá se jak pěstováním, tak zpracováním a výrobou sterilovaných a balených potravin a jejich dopravou.

Tržní hodnota nápojových aktivit činí 230 milionů dolarů. Za rok do konce dubna 2014 zisk z těchto aktivit dosáhl 193 milionů jüanů (794,7 milionu korun). Dohodu ještě musí schválit antimonopolní úřady.

Coca-Cola bojuje se slabším odbytem

Coca-Cola v posledních letech nakupuje po celém světě výrobce džusů, vody a dalších neperlivých nápojů, aby rozšířila své portfolio. Nová akvizice v Číně přichází v době, kdy se Coca-Cola potýká se slabším odbytem. V únoru firma oznámila, že jí zisk ve čtvrtém čtvrtletí klesl o 55 procent kvůli slabšímu prodeji na některých trzích, včetně Číny, Evropy a Mexika.

The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company je největší společnost prodávající nápoje a největší výrobce, distributor a obchodník s nealkoholickými nápoji, sirupy a džusy na světě a současně jedna z největších korporací Spojených států amerických. Vyrábí více kolem 500 druhů nápojů.
Byla založena v roce 1886 lékárníkem Johnem Stithem Pembertonem. Historicky první nápoj se prodal 8. května 1886. Zajímavostí je, že za první rok existence příjmy nepřekonaly náklady - limonády se prodalo za 50 dolarů, výdaje však činily 70 dolarů. V roce 1888 značku převzal farmaceut Asa Griggs Candler, který z ní udělal v roce 1892 obchodní společnost.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah