Do hor vyrazily tisíce lyžařů, hlásá v červnu informační systém České pošty

Pošta hledá, kdo se jí postará o vyvolávací systém

Pošta hledá, kdo se jí postará o vyvolávací systém Zdroj: Jan Rash, E15

Dlouhá fronta na jedné z poštovních poboček, jediné rozptýlení nabízí obrazovka, na které se střídají čísla zákazníků a přidělených přepážek. A v liště pod čísly běží čtvrt roku staré zpravodajství. „Do hor vyrazily tisíce lyžařů,“ hlásá obrazovka. Česká pošta od března hledá, kdo se jí postará o servis a podporu vyvolávacích systémů. Vypsala kvůli tomu tendr.

Smlouva s původním dodavatelem skončila podle mluvčí Marty Selicharové letos v březnu. Nového by měla vybrat tento nebo příští měsíc. Předpokládaná hodnota tendru je 2,5 milionu korun. Pošta zakázku vypisuje v podlimitním řízení.

Na obrazovkách kromě zpravodajství Česká pošta vysílá své reklamní spoty a spoty aliančních partnerů. „Zodpovědnost za spoty a zpravodajství má odbor marketingu. Předával je dodavateli, který je na monitory nahrával. Teď kvůli jeho absenci není možné žádnou z těchto úloh vykonávat,“ sdělila serveru E15.cz Selicharová. Odbor marketingu se podle ní stará na obrazovkách také o grafiku. Na LCD monitorech v současnosti podle Selicharové běží spoty, které mají dlouhou životnost a nezastarávají.

Na zpravodajství je ale přesně vidět, kdy podpora skončila. Lidé ve frontách čtou kromě linformací o lyžařích třeba víc než čtvrt roku starou zprávu, že vláda chystá nový zákon, který má zabránit souběhu placených funkcí nebo že společnost Gazprom zvažuje, že zruší ukrajinskému Kyjevu slevu na plyn. Gazprom přitom už dodávky plynu pro Ukrajinu úplně zastavil. Zlínský soud má také začít rozplétat metanolovou kauzu. Hlavní protagonisté si už rozsudky vyslechli, dostali doživotí.

Milionový systém

Vyvolávací systém Česká pošta instaluje na svých pobočkách od roku 2009. V současnosti ho využívá 33 větších poboček napříč Českou republikou. Celkem jím chce pošta vybavit 200 poboček. Plán si rozvrhla do několika let. Například v roce 2013 za instalaci vyvolávacího systému zaplatila společnosti Lenia 10 milionů korun. Na instalaci systému uzavřela rámcovou smlouvu.

Cena za jednotlivé pobočky se podle Hrubé liší, zatímco v pražské centrální budově pošty v Jidřišské ulici, která má 40 přepážek, Česká pošta zaplatila za vyvolávací systém přes 650 tisíc korun, v nedaleké Rybné ulici s šesti přepážkami to bylo 360 tisíc korun.