E-shopy si letos z maloobchodu ukousnou téměř desetinu
„Výsledky české e-commerce v prvním pololetí odpovídají našim optimistickým předpokladům. Češi již nenakupují na internetu pouze nejdražší zboží, ale také zboží běžné denní spotřeby,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Důvěra českých zákazníků k internetovým obchodům podle něj nadále roste a ty jsou již nedílnou součástí nakupovacích návyků.
Nejvíce se zvýšily on-line prodeje v kategoriích kosmetika, zdraví a lékárna, potraviny a vzrostl také zájem o nákup oblečení on-line. „Každoročně je první polovina roku slabší než ta druhá, která vrcholí v čase vánočních nákupů. Teprve ty ukážou, jak moc úspěšný byl celý rok,“ dodal ředitel Heureky Tomáš Braverman.
Z možností platby je stále nejpopulárnější dobírka, která je českým fenoménem. Preferuje ji letos 35 procent zákazníků, o tři procentní body meziročně méně. Bankovním převodem platí stále devět procent lidí, platební kartu preferuje 17 procent.
Obrat nákupů z mobilů a tabletů letos překročí desetiprocentní podíl. „Stále sledujeme, že segment mobilních nákupů neustále roste. Objemy nákupů i podíly návštěvnosti se zvyšují a korespondují s tím, jak prodejci vylepšují své mobilní stránky a pracují na mobilních nebo responzivních webech svých obchodů,“ dodal Braverman.
Celkem podle odhadu asociace prodej zboží a služeb přes internet letos v Česku překročí 130 miliard korun. Trh e-commerce v Evropě letos přesáhne půl bilionu eur, v přepočtu 13,5 bilionu korun.