Golf chřadne. Adidas od něj dává ruce pryč
Již dříve Adidas uvedl, že chce prodat i své menší golfové značky Adams a Ashworth. Loni v srpnu pak pověřil investiční banku Guggenheim Partners, aby prozkoumala strategické možnosti jeho golfového podnikání.
Adidas již minulý týden uvedl, že jeho zisk v prvním čtvrtletí stoupl o 38 procent na 946,1 milionu korun a příjmy o sedmnáct procent. Současně zvýšil svůj výhled prodeje a zisku na celý letošní rok.
Společnost již zveřejnila i podrobnější výsledky, které ukázaly, že tržby golfové divize bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů klesly o jedno procento na 275 milionů eur. Na celkových tržbách pak měly podíl zhruba šest procent.
Adidas koupil značku TaylorMade v roce 1997, spolu se značkou Salomon, a učinil z ní největšího golfového dodavatele. Značku Ashworth koupil v roce 2008 za 72,8 milionu dolarů a Adams o čtyři roky později za 70 milionů dolarů. Firma vyrábí také golfovou obuv a vybavení pod značkou Adidas, tuto výrobu si hodlá ponechat.