Golf chřadne. Adidas od něj dává ruce pryč

Golfová divize Adidas

Golfová divize Adidas Zdroj: adidas.com

ČTK
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas hledá kupce pro svoji hlavní golfovou značku TaylorMade, která se potýká s problémy kvůli ztrátě popularity tohoto sportu. Po prodeji se chce Adidas zaměřit na své hlavní značky. Podle analytiků by z prodeje golfové divize mohl získat nejméně 270 milionů eur (7,3 miliardy korun).

Již dříve Adidas uvedl, že chce prodat i své menší golfové značky Adams a Ashworth. Loni v srpnu pak pověřil investiční banku Guggenheim Partners, aby prozkoumala strategické možnosti jeho golfového podnikání.

Adidas již minulý týden uvedl, že jeho zisk v prvním čtvrtletí stoupl o 38 procent na 946,1 milionu korun a příjmy o sedmnáct procent. Současně zvýšil svůj výhled prodeje a zisku na celý letošní rok.

Společnost již zveřejnila i podrobnější výsledky, které ukázaly, že tržby golfové divize bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů klesly o jedno procento na 275 milionů eur. Na celkových tržbách pak měly podíl zhruba šest procent.

Adidas koupil značku TaylorMade v roce 1997, spolu se značkou Salomon, a učinil z ní největšího golfového dodavatele. Značku Ashworth koupil v roce 2008 za 72,8 milionu dolarů a Adams o čtyři roky později za 70 milionů dolarů. Firma vyrábí také golfovou obuv a vybavení pod značkou Adidas, tuto výrobu si hodlá ponechat.