Heineken ukončil experiment s menšími lahvemi na pivo. Nechytily se

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: dusan kutner

V tichosti se v posledních týdnech tuzemská pobočka Heinekenu vrátila k zavedeným plastovým lahvím o objemu litr a půl. Po necelém roce tak končí s experimentem, kdy zmenšila balení krušovické dvanáctky či zlatopramenu jedenáctky na 1,44 litru. Cenu ale tehdy provozovatel tří tuzemských pivovarů ponechal, takže reálně šlo o zvýšení jednotkové ceny o čtyři procenta.

„Ano, Heineken ČR se vrací k objemu jeden a půl litru u plastových lahví. Objem lahví 1,44 litru nenaplnil naše prodejní očekávání,“ řekla mluvčí tuzemské pivovarské skupiny číslo tři Jana Pikardová k důvodům zpětného chodu. Jak se opětovné zvětšení obalu projeví na ceně, není možné říct, neboť cena se v jednotlivých řetězcích může lišit – například krušovická dvanáctka v síti Albert stojí 45 korun, v Bille o pět korun více, ale nyní v akci je pouze za třicet.

Firma loni zmenšila nejen plastové lahve, ale i plechovky. V jejich případě se tak dokonce stalo o pětinu z tradičního půllitru na čtyři decilitry. U plechovek se ale cena nakonec snížila a návrat k původní velikosti se jich netýká. „Čtyřdecilitrové plechovky si našly svoje fanoušky, protože jsou ideálním kompromisem mezi zažitými půllitrovým a třetinkovým formátem a zároveň nabízejí atraktivní cenu,“ podotkla mluvčí.

Zmenšování obalů bývá obvyklý fígl, jak se vyhnout příliš nápadnému zvýšení ceny. Mnozí výrobci tak před lety zareagovali například na zvýšení DPH na potraviny. Menší obaly při stejné ceně dostaly v minulosti například některé žvýkačky, chipsy, jogurty či oplatky.