Hyundai je druhý nejprodávanější v Česku, přeskočil Volkswagen

Nejprodávanější značkou byla Škoda s růstem o 18 procent na 42 757 aut, což představuje tržní podíl 30,2 procenta. Na druhé místo poskočil Hyundai s 13 804 prodanými vozy a na třetí pozici naopak poklesl Volkswagen s odbytem 13 358 vozů. Škoda rostla již jedenáctý měsíc v řadě. Zářijový prodej byl pro firmu rekordním za celou historii. v „Po generační obměně modelu Fabia, která je již za dveřmi, dostanou naše aktivity další výrazný impuls a věřím, že nám tato důležitá novinka pomůže k úspěšnému završení celého letošního roku,“ přeje si do budoucna šéf české prodejní organizace Škody Luboš Vlček.
Trh s auty táhly hlavně prodeje firmám, které měly na nákupech podíl 64 procent. Nejprodávanější byly vozy nižší střední třídy s podílem 27 procent, následují malé vozy s 18 procenty.
Podle analytické firmy PwC by prodej aut za celý rok mohl být proti loňsku vyšší zhruba o 15 procent. „Letošní rok se dostává z hlediska prodejů nad rok 2012. Došlo ke zvýšení růstu spotřeby domácností i firem a také státního sektoru. Lze očekávat, že jejich vyšší ochota utrácet i za automobily poroste i nadále,“ uvedl Vojtěch Opleštil z PwC.
Největším hitem je stále Octavia
Největší zájem byl o Škodu Octavii, kterou si zaregistrovalo 14 711 zájemců, následuje Škoda Rapid s 9202 prodanými kusy a Škoda Fabia, které si i přes končící výrobu druhé generace prodalo 6912 vozů.
Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o 11,5 procenta na 9185 vozidel. První je Fiat se 1477 prodanými vozy, následuje Ford s 1208 auty a Volkswagen s 1165 vozy. Nejvíce se prodávaly dodávky o hmotnosti od tří do 3,5 tuny. Největší zájem byl o Fiat Ducato.
Registrace vozidel v ČR Srovnání 1-9/2014 a 1-9/2013:
Registrace nákladních aut se zvýšily o 17 procent na 6540 vozidel. Nejvíce, 1412 aut, prodal Mercedes Benz, následuje Volvo, DAF, MAN a Scania. Zhruba tři pětiny prodeje tvořily tahače. Prodej autobusů se zvýšil o dvě procenta na 596 vozidel. První je domácí značka SOR se 138 prodanými vozy. Druhý skončil Mercedes a třetí Irisbus. Prodávaly se zejména linkové autobusy. Motocykly byly jedinou kategorií, která zaznamenala do září pokles. Prodej se snížil o tři procenta na 14 473 strojů. Nejprodávanější byly Honda, Maxon a Yamaha.
Auta podržely maloobchod
Ve stejné době jako Svaz dovozců automobilů zveřejnila své statistiky také agentura Médea. Podle ní prodeje vozů za první tři čtvrtletí letošního roku v Česku přesáhly 123 tisíc, což meziročně představovalo nárůst o třináct procent. Jen během letošního září se prodalo téměř čtrnáct tisíc nových osobních vozů. Vedle luxusních vozů o silných 44 procent rostl i segment menších SUV a o čtvrtinu posílil zájem motoristů o sportovní stroje.
Zejména prodeje nových aut pomohly i maloobchodním statistikám. A to ať už jde o důsledek obnovy vozových flotil firem, případné reexporty přes místní prodejce či vyšší zájem ze strany obyvatelstva. „Zbývající část maloobchodu rozhodně takový boom neprožívá, činí plus dvě procenta,“ zmínil Dufek.
| Škoda Auto v září zaznamenala rekordní prodej v historii firmy |
|---|
| Prodej automobilky vzrostl meziročně o 10,4 procenta. Prodala 95 600 vozů, loni v září to bylo o 9000 vozů méně. V Číně dosáhla Škoda druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta. Meziročně mezi zákazníky nejvíce stoupl zájem o model Škoda Rapid, jeho prodej vzrostl oproti loňskému září o 107 procent. V západní Evropě vzrostl prodej vozů Škoda o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů, ve východní Evropě prodej vzrostl o 4,9 procenta. Škoda má o 4,5 procenta lepší výsledek i v Německu, které je nejsilnějším evropským trhem. „S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje ŠKODA stabilní růstový kurs,“ uvedl člen představenstva Škodovky Werner Eichhorn. Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5800 vozů. |












